WÓJT GMINY DOMARADZ
OGŁASZA KONKURS NA STANOWISKO DYREKTORA INSTYTUCJI KULTURY
„GMINNEGO OŚRODKA KULTURY W DOMARADZU”
 
 
Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy.
Zatrudnienie: umowa na czas określony – 5 lat.
Termin rozpoczęcia pracy na stanowisku: 1 października 2021r.
Nazwa i adres instytucji kultury: Gminny Ośrodek Kultury w Domaradzu 36-230 Domaradz 345.
  1. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na stanowisku:
  1. posiada obywatelstwo polskie;
  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  3. brak wpisu do rejestru osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15 wydała postanowienie;
  4. brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 289)
  5. cieszy się nieposzlakowaną opinią;
  6. posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce.
  7. minimum 5 letni staż pracy w instytucjach kultury, potwierdzony świadectwem pracy lub zaświadczeniem wystawionym przez pracodawcę;
  1. Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na stanowisku, na które przeprowadzany jest konkurs:
  1. wykształcenie wyższe z zakresu zarządzania kulturą, kulturoznawstwa, animacji społeczno-kulturalnej, sztuki, bibliotekoznawstwa lub inne artystyczne.
  2. wykształcenie wymienione w pkt. 1 uzupełnione o ekonomiczne, menadżerskie lub zarządzanie;
  3. znajomość prawa regulującego funkcjonowanie publicznych instytucji kultury, w tym przede wszystkim:
  1. ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
  2. ustawy o bibliotekach,
  3. ustawy kodeks pracy,
  4. zagadnień związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków finansowych,
  5. gospodarkę finansową instytucji kultury.
  1. znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Gminnego Ośrodka Kultury oraz zjawisk w szeroko pojętej kulturze i sztuce;
  2. znajomość lokalnego środowiska twórczego oraz organizacji pozarządowych właściwych ze względu na rodzaj prowadzonej działalności;
  3. predyspozycje i zdolności menadżerskie oraz organizatorskie;
  4. umiejętności kierowania zespołem ludzkim;
  5. samodzielność i systematyczność;
  6. odporność na stres;
  7. komunikatywność.
 
  1. Do głównych zadań wykonywanych na stanowisku, na które prowadzony jest konkurs, należy:
  1. zarządzanie Gminnym Ośrodkiem Kultury w Domaradzu, kształtowanie i koordynowanie działalności merytorycznej jednostki;
  2. reprezentowanie Gminnego Ośrodka Kultury w Domaradzu na zewnątrz;
  3. tworzenie warunków do właściwej realizacji zadań statutowych;
  4. dobór i właściwe wykorzystanie kadry oraz podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników;
  5. zapewnienie pracownikom właściwych warunków pracy;
  6. właściwa gospodarka powierzonym mieniem i środkami finansowymi;
  7. pozyskiwanie środków finansowych od podmiotów innych niż Organizator.
 
  1. Wymagane dokumenty:
  1. pismo z motywacją przystąpienia do konkursu;
  2. życiorys  - CV;
  3. autorska, pisemna koncepcja programowo-organizacyjna funkcjonowania „Gminnego Ośrodka  Kultury w Domaradzu” ze wskazaniem na możliwości budżetowe instytucji i pozyskiwanie środków zewnętrznych (max 10 stron). Dopuszcza się w II etapie konkursu przedstawienie koncepcji w formie prezentacji z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego – koncepcja podlega ocenie;
  4. kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie, poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata;
  5. kopie dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej (np. świadectwa pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu), poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata;
  6. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  7. podpisane oświadczenie  kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  8. podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
  9. podpisane oświadczenie o braku wpisu do Rejestru osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15 wydała postanowienie;
  10. podpisane oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienie funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 289);
  11. podpisane oświadczenie o stanie zdrowia, pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku dyrektora GOK;
  12. podpisane oświadczenie o nieposzlakowanej opinii;
  13. podpisane oświadczenie, że kandydat zapoznał się z zasadami przechowywania dokumentacji aplikacyjnej po zakończeniu procesu naboru;
  14. inne dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe i kwalifikacje (w tym opinie i rekomendacje).
W przypadku podania danych osobowych w szerszym zakresie niż wymagania niezbędne określone w danym ogłoszeniu wyrażają Państwo zgodę na ich przetwarzanie, w tym celu należy złożyć oświadczenie o następującej treści  ,,Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dotyczących wymagań dodatkowych określonych w ogłoszeniu oraz danych wykraczających poza zakres wymagań niezbędnych, w szczególności danych zawartych w liście motywacyjnym, celem przeprowadzenia niniejszego postępowania.”[1]
  1. Termin i miejsce składania ofert:
  1. wymagane dokumenty aplikacyjne należy przekazać w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym, nr telefonu i dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Domaradzu” na adres: Urząd Gminy Domaradz, 36-230 Domaradz 345, w terminie do 17 września 2021 r. do godz. 12.00.
  2. dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy w Domaradzu po tym terminie nie będą rozpatrywane (dla dokumentów nadanych pocztą decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Domaradzu).
  1. Inne niezbędne informacje:
Na potrzeby niniejszego konkursu udostępnia się komplet dokumentów źródłowych niezbędnych do opracowania przez kandydatów „Koncepcji funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury w Domaradzu”:
  1. obowiązujący Statut Gminnego Ośrodka Kultury  w Domaradzu (Uchwała nr IX/61/03 Rady Gminy Domaradz z dnia 18 sierpnia 2003r. w sprawie  nadania statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Domaradzu);
  2. sprawozdanie finansowe Gminnego Ośrodka Kultury w Domaradzu  za rok 2020;
  3. plan finansowy Gminnego Ośrodka Kultury w Domaradzu na rok 2021;
  4. informacje o przebiegu wykonania planu finansowego Gminnego Ośrodka Kultury w Domaradzu za I półrocze 2021r.;
  1. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Wójt Gminy Domaradz powoła Komisję Konkursową i określi tryb jej pracy.
  2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału kandydatów,
II etap – rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne zweryfikowane w I etapie.
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik analizy dokumentów sprawdzającej stopień spełnienia wymagań określonych w pkt 1 i 2, przedstawionej koncepcji oraz rozmowy kwalifikacyjnej.
  1. Analiza złożonych dokumentów aplikacyjnych przez komisję nastąpi w terminie do 7 dni po upływie terminu ich składania.
  2. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie drogą elektroniczną (w przypadku podania adresu e-mail) lub inną formą kontaktu wskazaną przez kandydata w kwestionariuszu osobowym.
  3. Konkurs przeprowadza się także w przypadku zgłoszenia jednej kandydatury.
  4. Zakończenie konkursu przewiduje się do dnia 28  września  2021r.
  5. Dodatkowych informacji o warunkach organizacyjno-finansowych działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Domaradzu udziela główny księgowego ww. jednostek, 36-230 Domaradz 345, tel. 13 43 47 041 wew. 60 w godz. 1400-1600.
 
  1. Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych  w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO) informuję, iż:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych jest Urząd Gminy Domaradz  reprezentowany przez Wójta Gminy Domaradz, zwany dalej: „Administratorem”. Kontakt do Administratora: adres email gmina@domaradz.pl, tel.: 134347041.
  2. Dane zbierane są dla potrzeb prowadzonego konkursu.
  3. Podanie danych w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy w art. 221 jest obowiązkowe w celu aplikowania na ww. stanowisko.
  4. Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.
  5. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 221 Kodeksu pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. oraz przesłanka RODO z art. 6 ust. 1 lit. a - tj. wyrażona zgoda w przypadku podania szerszego zakresu danych od wymaganych w ww. przepisach.
  6. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji spraw związanych z konkursem.
  8. Dokumenty aplikacyjne kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne w celu realizacji konkursu, tj. nie dłużej niż 3 miesiące i 14 dni od ogłoszenia informacji o wyniku naboru. Po upływie 3 miesięcy, kandydaci, którzy nie zostaną zatrudnieni będą mogli odebrać złożone dokumenty w przeciągu  14 dni w pokoju nr 7 w godzinach pracy Urzędu. Dokumenty nieodebrane w terminie zostaną zniszczone. Dokumenty aplikacyjne pracownika przyjętego odkłada się do akt osobowych i przechowuje zgodnie z obowiązującą kategorią archiwalną.
  9. Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych do II etapu oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie, kandydaci mogą odebrać osobiście w terminie 14 dni od dnia zakończenia naboru w pokoju nr 7 w godzinach pracy Urzędu. Dokumenty nie odebrane w terminie zostaną zniszczone.
  10. Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych innym odbiorcom jedynie informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://bip.domaradz.pl/Rekrutacja) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Domaradz (tablica ogłoszeń przed urzędem).
  11. Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  12. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w konkursie prowadzonym przez Urząd Gminy Domaradz. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO.
  13. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  14. W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
  15. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych – adres e-mail: iod@domaradz.pl, tel. 134347041.


[1] oświadczenie jest składane w przypadku, gdy kandydat podaje dane określone jako wymagania dodatkowe oraz chce  w dokumentacji aplikacyjnej podać szerszy zakres danych niż jest określony w wymaganiach niezbędnych, w tym dane ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz dane genetyczne, dane biometryczne lub dane dotyczące zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej.