I. Nazwa i adres jednostki:
Zespół Obsługi Szkół
36-230 Domaradz, Domaradz 345
 
II. Nazwa stanowiska:
Główny księgowy w Zespole Obsługi Szkół w Domaradzu
 
III. Wymagania  kandydatów do zatrudnienia na danym stanowisku:
 
  1. Wymagania niezbędne (na podstawie art. 54 ust. o finansach publicznych). Głównym księgowym może być osoba, która:
  1. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  4. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
  5. spełnia jeden z poniższych warunków:
  1. ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
  2. ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
  3. jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  4. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
  1. cieszy się nieposzlakowaną opinią,
  2. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku głównego księgowego.
2. Wymagania dodatkowe:
  1. preferowane co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w księgowości budżetowej w jednostkach samorządu terytorialnego,
  2. biegła znajomość obsługi komputera i programów: Windows, Office, umiejętność obsługi specjalistycznych programów finansowo-księgowych: Finanse VULCAN, BeSTi@,
  3. znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki działalności placówek oświatowych,
  4. znajomość zasad finansowania zadań  gminy jako jednostki  samorządu terytorialnego,
  5. umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, sprawozdań budżetowych, bilansów, rachunków zysków i strat, zestawień zmian w funduszu jednostek, tworzenia prognoz, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
  6. znajomość wiedzy z zakresu administracji publicznej i prawa samorządowego (m.in. ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o pracownikach samorządowych, ustawa o rachunkowości, ustawa o finansach publicznych, ustawa o systemie oświaty, ustawa prawo oświatowe, ustawa o finansowaniu zadań oświatowych, ustawa – Karta Nauczyciela, ustawa prawo zamówień publicznych, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania cywilnego, akty prawa miejscowego regulujące sprawy edukacji na terenie Gminy Domaradz) i przepisów ZUS,
  7. umiejętność organizowania pracy i kierowania pracownikami,
  8. umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji, współpracy w zespole,
  9. wysoka kultura osobista, zdyscyplinowanie, systematyczność i komunikatywność
  10. gotowość do podjęcia pracy od 29 lipca 2023 r.
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  1. prowadzenia rachunkowości jednostki,
  2. wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
  3. dokonywania wstępnej kontroli:
  1. zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
  2. kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
    i finansowych Zespołu Obsługi Szkół, zgodnie z przepisami obowiązującymi jednostki należące do sektora finansów publicznych a mianowicie: opracowywanie projektów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości wydawanych przez kierownika jednostki takich jak: dokumentacja opisująca przyjęte przez jednostkę zasady (politykę rachunkowości- między innymi zakładowy plan kont oraz instrukcję kasową, obiegu i kontroli dokumentów księgowych, przeprowadzanie
    i rozliczanie inwentaryzacji),
  1. Opracowywania projektu planu finansowego jednostki i jego zmian,
  2. Dokonywania bieżącej analizy wykonania planu dochodów i wydatków oraz na bieżąco informowanie kierownika jednostki o stopniu ich realizacji,
  3. Zapewnienie prawidłowego i terminowego ustalenia i pobierania należności z tytułu dochodów budżetowych,
  4. Sprawdzanie prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę pod względem finansowym,
  5. Zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych oraz zorganizowanie gromadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej w sposób zabezpieczający ją przed dostępem osób nieuprawnionych, zaginięciem lub zniszczeniem,
  6. Organizowanie i nadzorowanie całości prac związanych z inwentaryzacją mienia jednostki (w tym opracowywanie harmonogramów inwentaryzacji mienia jednostki z uwzględnieniem obowiązującej częstotliwości i terminów inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów: wnioskowanie do kierownika jednostki o przeprowadzenie inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów, a także za przygotowanie projektów zarządzeń kierownika jednostki w w/w sprawach) oraz rozliczania wyników przeprowadzonych inwentaryzacji,
  7. Dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego jednostki,
  8. Sporządzania sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych jednostki,
  9. Nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez pracowników Zespołu Obsługi Szkół w Domaradzu,
  10. Księgowanie dokumentów księgowych, przy użyciu programu komputerowego Finanse Vulcan.
  11. Wykonywanie innych prac zleconych przez Kierownika Zespołu Obsługi Szkół
    w Domaradzu.

V. Warunki pracy:
 
  1. Wymiar czasu pracy: pełny etat,
  2. Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony, maksymalnie  na 6 miesięcy, po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony o ile pracownik spełnia oczekiwania.
  3. Miejsce pracy: Zespół Obsługi Szkół w Domaradzu, 36-230 Domaradz 345, budynek bez windy, praca przy komputerze.
  4. Wynagrodzenie wynikające z osobistego zaszeregowania, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 poz. 1960) oraz zarządzenia Nr ZOSz.011.7.2022 z dnia 21.12.2022 r. Kierownika Zespołu Obsługi Szkół w Domaradzu w sprawie wprowadzenia regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Zespole Obsługi Szkół w Domaradzu.
 
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
 
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.

VII. Wymagane dokumenty:
 
  1. List motywacyjny.
  2. Życiorys – curriculum vitae opatrzony własnoręcznym podpisem, z przebiegiem nauki i pracy zawodowej.
  3. Kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie – świadectwa, dyplomy, zaświadczenia o ukończonych kursach, i szkoleniach  (poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata).
  5. Kserokopie  świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy (poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata).
  6. Podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
  7. Podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
    i korzystaniu z pełni praw publicznych (osoba wybrana w postepowaniu konkursowym na w/w stanowisko zobowiązana będzie do przedstawienia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny).
  8. Podpisane oświadczenia o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwa skarbowe.
  9. Podpisane oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1. pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz.289 z późn. zm.).
  10. Podpisane oświadczenia o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku głównej księgowej oraz obsługę komputera  z monitorem ekranowym, oraz
    o nieposzlakowanej opinii.
  11. W przypadku podania danych w szerszym zakresie niż wymagania niezbędne określone w danym ogłoszeniu wyrażają Państwo zgodę na ich przetwarzanie, w tym celu należy złożyć oświadczenie następującej treści „ Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a wyrażam zgodę na przetwarzania moich danych osobowych dotyczących wymagań dodatkowych  określonych w ogłoszeniu oraz danych wykraczających  poza zakres wymagań niezbędnych, w szczególności danych zawartych w liście motywacyjnym, celem przeprowadzenia niniejszego postępowania”  – podpisane przez kandydata.
 
VIII. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej i opisanej  kopercie zawierającej klauzulę „Nabór  na wolne stanowisko urzędnicze Główny księgowy Zespołu Obsługi Szkół w Domaradzu”, osobiście w siedzibie Zespołu Obsługi Szkół w Domaradzu w pokoju Nr 21 lub przesłać pocztą na adres: Zespół Obsługi Szkół, 36-230 Domaradz 345, w terminie do dnia 5 czerwca 2023 r.  do godziny 12:00. W przypadku przesyłki pocztowej ważny jest dzień wpływu do Zespołu Obsługi Szkół w Domaradzu (data nadania nie ma znaczenia).
Aplikacje które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
IX. Informacje dodatkowe:
  1. Do przeprowadzenia postępowania Kierownik Zespołu Obsługi Szkół w Domaradzu powoła Komisję Konkursową i określi tryb jej pracy.
  2. Nabór  zostanie przeprowadzony w dwóch etapach.
    1. I etap – analiza dokumentów  pod względem spełnienia wymagań formalnych
      i merytorycznych – bez udziału kandydatów.
    2. II etap – rozmowa kwalifikacyjna – z udziałem kandydatów.
  3. Analiza złożonych dokumentów aplikacyjnych  przez komisję nastąpi w terminie do
    7 dni po upływie terminu ich składania.
  4. O zakwalifikowaniu do II etapu kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie  lub na podany adres e-mailowy, o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Lista kandydatów zakwalifikowanych do II etapu zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej, oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy w Domaradzu.
  5. Kandydat wyłoniony w drodze naboru zobowiązany jest przed zawarciem umowy
    o pracę dostarczyć aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań do podjęcia zatrudnienia na stanowisku o które się ubiega.
  6. Informacja o przebiegu i wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej, oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Domaradz.
  7. Kierownik Zespołu Obsługi Szkół w Domaradzu zastrzega sobie prawo unieważnienia naboru bez podania przyczyny.
  8. Informacje dodatkowe o naborze  można uzyskać w Zespole Obsługi Szkół w Domaradzu
 
X. Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy.
 
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych  w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO) informuję, iż:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych jest Zespół Obsługi Szkół w Domaradzu reprezentowany przez Kierownika Zespołu, zwany dalej: „Administratorem”. Kontakt do Administratora: adres email: kierownikzosz@domaradz.pl, tel.: 13 4347041. Kontakt do Inspektora danych osobowych e-mail: Ewa Gawron-Pieczonka <merit.inspektor.rodo@gmail.com>,
  2. Dane zbierane są dla potrzeb prowadzonego naboru.
  3. Podanie danych w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy w art. 221 jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
  4. Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.
  5. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 22Kodeksu pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. oraz przesłanka RODO z art. 6 ust. 1 lit. a - tj. wyrażona zgoda w przypadku podania szerszego zakresu danych od wymaganych w ww. przepisach. 
  6. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji spraw związanych z naborem. 
  8. Dokumenty aplikacyjne kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne w celu realizacji naboru, tj. nie dłużej niż 3 miesiące i 14 dni od ogłoszenia informacji o wyniku naboru. Po upływie 3 miesięcy, kandydaci, którzy nie zostaną zatrudnieni będą mogli odebrać złożone dokumenty w przeciągu  14 dni w pokoju nr 21 w godzinach pracy Zespołu. Dokumenty nieodebrane w terminie zostaną zniszczone. Dokumenty aplikacyjne pracownika przyjętego odkłada się do akt osobowych i przechowuje w aktach osobowych zgodnie z obowiązującą kategorią archiwalną w aktach osobowych przez okres 10 lat. 
  9. Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych do II etapu oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie, kandydaci mogą odebrać osobiście w terminie 14 dni od dnia zakończenia naboru w pokoju nr 21 w godzinach pracy Zespołu. Dokumenty nie odebrane w terminie zostaną zniszczone.
  10. Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych innym odbiorcom jedynie informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Domaradzu (https://bip.domaradz.pl/Rekrutacja_do_jednostek_organizacyjnych) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Domaradz (tablica: ogłoszenia na parterze).
  11. Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych. 
  12. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w naborze prowadzonym przez Zespół Obsługi Szkół w Domaradzu. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO.
  13. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  14. W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.