Domaradz, 2020 – 03 - 09
RGG. 6730.16.20
D E C Y Z J A
o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
Na podstawie art. 4 ust 2. pkt 1, art. 50 ust. 1 i ust. 4, art. 51 ust. 1 pkt. 2, art.52 ust.1 i ust. 2,
art. 53 ust.1, ust. 3 i ust 4, art. 54, ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j.t. Dz. U. 2020 poz. 293) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2020, poz. 256), po rozpatrzenie wniosku wniesionego przez Pełnomocnika Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o., Oddział Zakład Gazowniczy w Jaśle ul. Floriańska 112, 38-200 Jasło- Pana Michała Szczepańskiego
ustalam
lokalizację inwestycji celu publicznego
pt. ”Budowa odcinka gazociągu średniego ciśnienia wraz z przyłączami do budynku mieszkalnego, na działkach nr ewid. 2030, 2046/1, 2050/2, 2052 położonych w miejscowości Domaradz.
-
Rodzaj inwestycji: obiekt infrastruktury technicznej:
-
budowa gazociągu średniego ciśnienia, z rur PE 100 RC SDR 11 dn 63 x 5,8
-
budowa przyłącza gazowego niskiego ciśnienia, o średnicy 25 mm z rur PE 100 SDR 11 dn 25 x 3,00,
-
zespołu redukcyjno – pomiarowego – szafka gazowa wolnostojąca w linii ogrodzenia.
-
Warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające
z przepisów odrębnych:
1) w zakresie ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:
a) przedsięwzięcie należy projektować i realizować w sposób określony w przepisach
( w tym techniczno - budowlanych), oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej,
zapewniając spełnienie wymagań i warunków określonych w ustawie z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane ( tj. Dz. U. 2019 poz. 1186 z późn. zm. ) i przepisach
wykonawczych, m.in. w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia
2002 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać sieci gazowe
i ich usytuowanie ( tj. Dz. U. 2013 poz.640), a także Polskich Norm odnoszących się do
instalacji i urządzeń;
b) zakazuje się lokalizacji przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko
tj. gazociągu o ciśnieniu większym jak 0,5 MPa;
c) sieć gazową należy układać zgodnie z przepisami odrębnymi w tym zakresie;
d) w przypadku kolizji projektowanej inwestycji:
- z istniejącym uzbrojeniem technicznym, warunki lokalizacji i realizacji inwestycji należy
uzgodnić z dysponentem sieci uzbrojenia technicznego,
- z istniejącymi drogami, warunki lokalizacji i realizacji inwestycji należy uzgodnić
z właściwym zarządcą drogi;
2) w zakresie ochrony środowiska i zdrowia ludzi oraz dziedzictwa kulturowego i zabytków
oraz dóbr kultury współczesnej, ochrony obiektów budowlanych na terenach
górniczych, osuwiskowych i narażonych na niebezpieczeństwo powodzi:
a) przedsięwzięcie nie jest zaliczane do I i II grupy przedsięwzięć mogących zawsze
i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, a także do przedsięwzięć mogących
potencjalnie znacząco oddziaływać na obszary Natura 2000 i ich integralność;
b) przedsięwzięcie nie leży na terenie Czarnorzeckiego Obszaru Chronionego Krajobrazu
i w otulinie Carnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego, ale nie będzie naruszać
zakazów ustanowionych dla tych terenów i nie będzie mieć znaczącego oddziaływania
na przedmiot ochrony w obszarach NATURA 2000,
c) przedsięwzięcie nie wchodzi w obręb terenów ochrony konserwatorskiej, objętych
ochroną dóbr kultury współczesnej bezpośredniego zagrożenia powodzią, terenów
osuwiskowych i górniczych, więc nie ustala się i warunków, w tym zakresie;
-
w zakresie obsługi infrastruktury technicznej i komunikacji:
-
zamierzenie inwestycyjne nie wymaga ustalenia źródeł zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną, w ciepło, gospodarkę odpadami, oraz sposobu odprowadzania ścieków,
-
teren zamierzenia inwestycyjnego jest dostępny z istniejących dróg publicznych i wewnętrznych.
4) w zakresie wymagań dotyczących osób trzecich:
-
obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy projektować i budować z poszanowaniem uzasadnionych interesów osób trzecich, w rozumieniu art. 5 ust.1 pkt 9 ustawy Prawo budowlane, w szczególności projektowana inwestycja nie może powodować ograniczenia dostępu osobom trzecim do drogi publicznej;
-
zabronione jest kierowanie spływu wód opadowych na teren sąsiedniej nieruchomości (§ 29 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie – t.j. Dz. U. 2015 poz. 1422 z późn. zm.);
-
wywołanie przez niniejszą decyzję skutków o których mowa w art. 36 ustawy z dnia
27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym powoduje zastosowanie odpowiednio przepisów art. 58 ust. 2 oraz art. 36 i art. 37 tejże ustawy.
-
Linie rozgraniczające teren inwestycji: zaznaczono linią ciągłą koloru czarnego i oznaczoną literami A….F - na załączniku graficzny Nr 1 do niniejszej decyzji, w skali 1 : 5000, sporządzonym na kopii mapy zasadniczej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego Starosty Brzozowskiego.
UZASADNIENIE
Decyzję przygotowano na podstawie zapisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1945 z późn. zm.).
Obszar zamierzenia inwestycyjnego nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, ani obowiązkiem jego sporządzania. Ponadto gmina nie ogłosiła zamiaru przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
W związku z powyższym:
-
Zgodnie z art. 4 ust.2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy, wydanej na podstawie obowiązujących ustaw,
-
Zgodnie z art.50 ust. 4 w/w, wymagane jest ustalenie warunków zabudowy w drodze decyzji przez osobę, o której mowa w art. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Po przeprowadzeniu analizy zgromadzonego materiału dowodowego, a także warunków i zasad zagospodarowania i zabudowy terenu, wynikających z przepisów odrębnych jak również stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, stwierdzono, co następuje:
. planowane przedsięwzięcie zalicza się do inwestycji celu publicznego, gdyż wg art. 6
pkt.2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami ( tj. Dz. U.
2018 poz. 2204 z późn. zm.) celem publicznym jest „
budowa i utrzymanie ciągów
drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji płynów,
pary, gazów i energii elektrycznej, a także innych obiektów i urządzeń niezbędnych do
korzystania z tych przewodów i urządzeń”;
. inwestycja nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na
środowisko, gdyż nie dopuszcza się realizacji gazociągu o ciśnieniu wyższym jak 0,5
MPa ( § 3 pkt. 33 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 września 2019 r
.
w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ( t.j.
Dz. U. z 2019 poz. 1839) nie wymaga, więc sporządzenia raportu oddziaływania
przedsięwzięcia na środowisko, wymaga przeprowadzenia postępowania w sprawie
oceny oddziaływania na środowisko.
. inwestycja nie należy do przedsięwzięć I, II grupy oraz nie będzie potencjalnie
znacząco oddziaływać na obszary Natura 2000 określonych zgodnie z ustawą z dn.3
października 2008 r.
o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie,
udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko ( t.j. Dz. U. 2018 r. poz. 2081 z póżn. zm.), co wynika z rozważenia
jakiego dokonał tutejszy organ zgodnie z art. 96 w/w. ustawy;
o których mowa w art. 36 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym ( z późn. zm.),
. zamierzenie inwestycyjne nie wpłynie negatywnie na siedliska przyrodnicze oraz na
gatunki roślin i zwierząt i ich siedlisk, dla ochrony których wyznaczono obszary
Natura 2000, w tym
Wisłok środkowy z dopływami, gdyż planowane zamierzenie
inwestycyjne nie będzie stwarzać zagrożenia dla siedlisk przyrodniczych i ptaków
objętych ochroną, nie narusza korytarzy ekologicznych, nie wymaga także zmiany
rzeźby terenu oraz stosunków wodno-gruntowych;
. inwestycja została uzgodniona w oparciu o art. 53 ust. 4 pkt 8, pkt 11
ustawy
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w trybie art. 106
Kodeksu
postepowania administracyjnego odnośnie położenia w czarnorzeckim Obszarze
Chronionego Krajobrazu oraz otulinie Czarnorzecko - Strzyżowskiego Obszaru
Chronionego Krajobrazu;
. decyzja jest zgodna z przepisami odrębnymi, w tym m.in. o ochronie przyrody,
ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
prawa wodnego, o drogach publicznych, o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
Biorąc powyższe pod uwagę, jak również fakt, że w toku postępowania żadna
z zainteresowanych stron nie wniosła istotnych uwag i zastrzeżeń -orzeczono jak w sentencji decyzji.
Rozpatrując przedmiotowy wniosek ustalono warunki zabudowy dla planowanej inwestycji na w/w działkach biorąc pod uwagę przepisy odrębne i dokumenty złożone przez wnioskodawcę.
POUCZENIE
Zgodnie z art. 55, 58 ust.2, art. 65 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.
o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1945 z późn. zm.).
-
decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wiąże organ wydający decyzję
o pozwoleniu na budowę;
-
decyzja wygasa jeżeli:
-
inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę,
-
dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż wydane w tej decyzji, z wyjątkiem przypadku, gdy wydana została ostateczna decyzja
o pozwoleniu na budowę,
-
jeżeli decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wywołuje skutki, o których mowa w art. 36, przepisy art. 36 oraz art. 37 stosuje się odpowiednio.
Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie ul, Bieszczadzka 1, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołanie od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może rzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postepowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja nie ulega wykonaniu.
Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji.
Załącznik stanowiący integralną część decyzji: załączniki graficzny Nr 1 sporządzone na kopii mapy zasadniczej w skali 1: 5§00.