XML
TREŚĆ JEST ARCHIWALNA
D E C Y Z J A o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
RGG.6733.2.20  
 

D E C Y Z J A

o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
           

Na podstawie art. 4 ust 2. pkt. 1, art. 50 ust. 1 i ust. 4, art. 51 ust. 1 pkt. 2, art.52 ust.1 i ust. 2,
art. 53 ust.1, ust. 3  i ust 4, art. 54, ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. 2020 poz. 256) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2020 poz. 256), po rozpatrzeniu wniosku Gminy Domaradz

 

 
ustalam
lokalizację inwestycji celu publicznego
pt. Budowa
odcinka sieci telekomunikacyjnej, na działkach nr ewid. 9228/2, 9320/3, 9320/5, 9320/7, 9520/1,12022 położonych w miejscowości Golcowa.

  1. Rodzaj inwestycji : obiekty infrastruktury technicznej − budowa odcinka sieci telekomunikacyjnej napowietrzno-kablowej, związana z demontażem sieci napowietrznej,
  1. budowa słupa telekomunikacyjnego o wysokości do 10,5 m,
  2. przełożenie kabli napowietrznych na nowego słupa (na dł. ok. 65 m),
  3. budowa odcinka linii kablowej ziemnej (na dł. ok. 5m).
2. Warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające
z przepisów odrębnych:

1)   w zakresie ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

  1. przedsięwzięcie należy projektować i realizować w sposób określony w przepisach
    (w tym techniczno-budowlanych), oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapewniając spełnienie wymagań i warunków określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1186 z późn. zm.) i przepisach wykonawczych, m.in. w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury dnia 26 października 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać telekomunikacyjne obiekty budowlane i ich usytuowanie (Dz.U. z 2005 r. nr 219, poz. 1864, z późn. zm.), a także Polskich Norm odnoszących się do instalacji i urządzeń;
  2. sieć gazową należy układać zgodnie z przepisami odrębnymi w tym zakresie,
  3. w przypadku kolizji projektowanej inwestycji z:
  • istniejącym uzbrojeniem technicznym, warunki lokalizacji i realizacji inwestycji należy uzgodnić z dysponentem sieci uzbrojenia technicznego,
  • istniejącymi drogami, warunki lokalizacji i realizacji inwestycji należy uzgodnić z właściwym zarządcą drogi;
  1. maksymalna powierzchnia, na której realizowana będzie inwestycja to 778 m2, przy czym dopuszcza się zmianę długości odcinków sieci telekomunikacyjnej jeżeli wynikać będzie to z projektu technicznego.
  1. w zakresie ochrony środowiska i zdrowia ludzi oraz dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej, ochrony obiektów budowlanych na terenach górniczych, osuwiskowych i narażonych na niebezpieczeństwo powodzi:
  1. przedsięwzięcie nie jest zaliczane do I i II grupy przedsięwzięć mogących zawsze
    i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, a także do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na obszary Natura 2000 i ich integralność,
  2. przedsięwzięcie nie będzie mieć znaczącego oddziaływania na przedmiot ochrony w obszarach NATURA 2000,
  3. przedsięwzięcie nie leży w terenach prawnej ochrony przyrody, ochrony konserwatorskiej, w obszarach objętych ochroną dóbr kultury współczesnej, szczególnego zagrożenia powodzią, terenów osuwiskowych i górniczych, więc nie ustala się warunków, w tym zakresie;
  1. w zakresie obsługi infrastruktury technicznej i komunikacji:
  1. zamierzenie inwestycyjne nie wymaga ustalenia źródeł zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną, w ciepło, gospodarki odpadami, oraz sposobu odprowadzenia ścieków,
  2. teren zamierzenia inwestycyjnego dostępny z istniejących dróg publicznych i wewnętrznych, wzdłuż trasy budowanej sieci telekomunikacyjnej;
 
  1. w zakresie  wymagań dotyczących osób trzecich:
a)    obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy projektować i budować z poszanowaniem uzasadnionych interesów osób trzecich,           w rozumieniu w art. 5 ust.1 pkt 9 ustawy Prawo budowlane, w szczególności projektowana inwestycja nie może powodować ograniczenia dostępu osobom trzecim do drogi publicznej;
b)    zmiana naturalnego spływu wód opadowych w celu kierowania ich na teren sąsiedniej nieruchomości jest zabroniona (§ 29 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - t.j. Dz.U. 2015 poz. 1422 z późn. zm.);
c)    wywołanie przez niniejszą decyzję skutków, o których mowa w art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym powoduje zastosowanie odpowiednio przepisów art. 58 ust. 2 oraz art. 36 i art. 37 tejże ustawy.
 

  1. Linie rozgraniczające teren inwestycji: zaznaczono linią ciągłą koloru czarnego i oznaczoną literami A...D - na załączniku graficznym Nr 1 do decyzji, w skali 1: 500, sporządzonym na kopii mapy zasadniczej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego Starosty Brzozowskiego.
UZASADNIENIE
              Decyzję  przygotowano na podstawie zapisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. 2020 poz. 256.).
            Obszar objęty zamierzeniem inwestycyjnym nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, ani obowiązkiem jego sporządzenia. Ponadto gmina nie ogłosiła zamiaru przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W związku z powyższym, 

  • zgodnie z art. 4 ust.2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
    w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy, wydanej na podstawie obowiązujących ustaw;
  • zgodnie z art. 50 ust. 4 w/w, wymagane jest ustalenie warunków zabudowy w drodze decyzji przez osobę, o której mowa w art. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Po przeprowadzeniu analizy zgromadzonego materiału dowodowego, a także warunków
i zasad zagospodarowania i zabudowy terenu, wynikających z przepisów odrębnych jak również stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji stwierdzono, co następuje:

  • planowane przedsięwzięcie zalicza się do inwestycji celu publicznego, gdyż wg art.6 pkt. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. 2020 poz. 65) celem publicznym jest wydzielanie gruntów pod drogi publiczne, drogi rowerowe i drogi wodne, budowa, utrzymywanie oraz wykonywanie robót budowlanych tych dróg, obiektów i urządzeń transportu publicznego, a także łączności publicznej i sygnalizacji;
  • inwestycja nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, w świetle rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tj.  Dz.U. 2019 poz. 1839), a więc nie wymaga sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
  • inwestycja nie należy do przedsięwzięć I, II grupy oraz nie będzie potencjalnie znacząco oddziaływać na obszary Natura 2000 określonych zgodnie z ustawą z dn. 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa  w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. 2020 poz. 283), co wynika z rozważenia, jakiego dokonał tutejszy organ zgodnie art. 96 ww. ustawy;
  • zamierzenie inwestycyjne nie wpłynie negatywnie na siedliska przyrodnicze oraz na gatunki roślin i zwierząt i ich siedliska, dla ochrony których wyznaczono obszary Natura 2000, w tym  Wisłok środkowy z dopływami, gdyż planowane zamierzenie inwestycyjne nie będzie stwarzać zagrożenia dla siedlisk przyrodniczych i ptaków objętych ochroną, nie narusza korytarzy ekologicznych, nie wymaga także zmiany rzeźby terenu oraz stosunków wodno-gruntowych;
  • projekt decyzji nie wymagał dokonania uzgodnień określonych w art. 53 ust. 4 ustawy o planowaniu  i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • decyzja jest zgodna z przepisami odrębnymi, w tym m.in. ustawy o ochronie przyrody,
    ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
    w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy Prawo wodne, ustawy o drogach publicznych oraz ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
 
            Biorąc powyższe pod uwagę, jak również fakt, że w toku postępowania żadna z zainteresowanych stron nie wniosła istotnych uwag i zastrzeżeń − orzeczono jak w sentencji decyzji. Rozpatrując przedmiotowy wniosek ustalono warunki zabudowy dla planowanej inwestycji na ww. działkach biorąc pod uwagę przepisy odrębne i dokumenty złożone przez wnioskodawcę.
 

POUCZENIE

Zgodnie z art. 55, art. 58 ust.2, art. 65 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym
(t.j. Dz.U. 2020 poz. 256):

  1. decyzja o ustaleniu warunków zabudowy wiąże organ wydający decyzję o pozwoleniu na budowę;
  2. decyzja wygasa jeżeli:
a)   inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę,
b)   dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż wydane
w tej decyzji, z wyjątkiem przypadku, gdy wydana została ostateczna decyzja
o pozwoleniu na budowę;
3) jeżeli decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wywołuje skutki,
 o których mowa w art. 36, przepisy art. 36 oraz art. 37 stosuje się odpowiednio.
 
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Krośnie za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie od decyzji
o ustaleniu lokalizacji inwestycji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę
i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
 Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja nie ulega wykonaniu.
Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji.
 
Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie ul, Bieszczadzka 1, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołanie od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja nie ulega wykonaniu. Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji.
 
Załącznik stanowiący integralną część niniejszej decyzji: załącznik graficzny nr 1 , sporządzony na kopii mapy zasadniczej  w skali 1:500.
 
 
 
 
 
 
Otrzymują:
1. Gmina  Domaradz, 36-230 Domaradz  345,
2. Strony postępowania administracyjnego,
3.  A/a.
 

Podmiot publikującyUrząd Gminy Domaradz
WytworzyłKatarzyna Wójcik - inspektor2020-03-27
Publikujący Tomasz Bober - Admin 2020-04-01 23:02