URZĄD GMINY w Domaradzu
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Jesteś tutaj:
Uchwały z sesji w dniu 27 czerwca 2011 r.

                                                                                             

Uchwała  Nr VII/40/2011

Rady   Gminy  Domaradz

z  dnia  27  czerwca  2011 r.

w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem                           z wykonania budżetu Gminy za 2010 r.

 

                  Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001  r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 270 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.)

 

 

Rada  Gminy  u c h w a l a

co  następuje :

 

§ 1

 

Po rozpatrzeniu, zatwierdza się sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem 

z wykonania budżetu Gminy Domaradz za 2010 r. z uwagą  wskazującą  na uchybienie w sprawozdaniu potwierdzoną przez Uchwałę Nr VIII/1/2011 z dnia 15 kwietnia 2011 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej

w Rzeszowie.

§ 2

 

Uchwała wchodzi w życie  z dniem podjęcia.

 


 

Uchwała  Nr VII/41/2011

Rady   Gminy  Domaradz

z  dnia  27  czerwca  2011 r.

 

w sprawie   absolutorium dla Wójta Gminy Domaradz.

 

                  Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001  r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 271 ust. 1 i 2   ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.)

 

 

Rada  Gminy  u c h w a l a

co  następuje :

 

§ 1

 

Po zapoznaniu się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Domaradz za 2010 r. , sprawozdaniem finansowym, informacją o stanie mienia gminy,

opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2010 r.  oraz stanowiskiem Komisji Rewizyjnej dotyczącym absolutorium Wójtowi Gminy -   nie udziela się  Wójtowi Gminy absolutorium za 2010 r.

 

 

§ 2

 

Uchwała wchodzi w życie  z dniem podjęcia.

 

 

                                                                                                     


UCHWAŁA Nr VII/42/2011

RADY GMINY DOMARADZ

z dnia 27 czerwca 2011 r.

w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

„Golcowa – Barycz 1/2008” w Gminie Domaradz

 

                Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 5 z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zmianami) oraz art. 15 ust.1 i art. 20 ust.1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80 poz.717 z późn. zmianami), po stwierdzeniu zgodności ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Domaradz", uchwalonym uchwałą Rady Gminy Domaradz Nr XIV/101/2000 z dnia 8 marca 2000 r. i Zmianą Nr 1 „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Domaradz", uchwaloną uchwałą Rady Gminy Domaradz Nr XXXIII/221/09 dnia 29 grudnia 2009 r.

 

Rada Gminy Domaradz

uchwala co następuje:

 

ROZDZIAŁ I

Przepisy ogólne

§ 1.

1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „Golcowa – Barycz 1/2008”, zwany dalej „planem”.

2. Integralną część niniejszej uchwały stanowi Załącznik Nr 1 - rysunek planu w skali 1:1000.

§ 2.

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „ Golcowa Barycz 1/2008” obowiązuje w granicach obszaru wyodrębnionego w miejscowościach Golcowa i Barycz, o pow. 24,57 ha, a przedstawionego na załączniku Nr 1 (na rysunku planu w skali 1:1000).

§ 3.

Ustaleniami obowiązującymi na rysunku planu są następujące oznaczenia graficzne:

                        1) granice obszaru objętego planem miejscowym;

                        2) linie rozgraniczające terenów o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;

                        3) nieprzekraczalne linie zabudowy;

                        4) symbole literowe i cyfrowe określające przeznaczenie terenów:

 

U1, U2, U3, U4, U5 - tereny usługowe;

ZP/US1, ZP/US2 - tereny zieleni urządzonej, rekreacji i sportu;

MN1, MN2, MN3 - tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;

KDW1, KDW2, KDW3, KDW4, KDW5 - tereny dróg wewnętrznych;

R1, R2 - tereny rolne;

ZL1 - tereny lasów;

ZP1, ZP2, ZP3 - tereny zieleni urządzonej;

5) lokalizacja stanowisk i skupisk roślin chronionych.


 

§ 4.

Ilekroć w treści uchwały jest mowa o:

                        1) linii rozgraniczającej – należy przez to rozumieć linię rozgraniczającą tereny o różnych                                             

                 funkcjach bądź różnych zasadach zagospodarowania;

                        2) budynkach użyteczności publicznej – należy przez to rozumieć w szczególności budynki 

                             przeznaczone na potrzeby: opieki zdrowotnej i społecznej, usług turystyki i sportu,  

                            gastronomii,  kultury i kultu religijnego, obsługi bankowej, ubezpieczeniowej i pocztowej, oraz 

                        budynki biurowe lub socjalne;

       3) gatunkach roślin objętych ochroną ścisłą – należy przez to rozumieć gatunki wymienione w

                        rozporządzeniu wykonawczym do ustawy o ochronie przyrody, a na obszarze objętym planem 

                        gatunek o nazwie podkolan biały (Platanthera biforia);

      4) infrastrukturze technicznej – należy przez to rozumieć w szczególności:

                        a) instalacje do obsługi terenów usługowych, związanych z przesyłaniem i wykorzystaniem wód

                            geotermalnych;

                        b) kolektory słoneczne, systemy fotowoltaiczne oraz pompy ciepła;

                        c) sieci i urządzenia wodociągowe, gazowe, kanalizacyjne, energetyczne;

                        d) infrastrukturę telekomunikacyjną, w tym m.in. sieci światłowodowe;

      5) nieprzekraczalnej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię, w której może być usytuowana

           ściana frontowa budynku bez prawa jej przekraczania w kierunku linii rozgraniczającej terenu lub

           drogi (ulicy), nie dotyczy to elementów architektonicznych takich jak: balkon, gzyms, okap dachu,

           zadaszenie nad wejściem do budynków, taras, podest, podjazd dla niepełnosprawnych, schody

           wejściowe oraz innych detali architektonicznych;

      6) obiektach rekreacyjno-sportowych – należy przez to rozumieć, w szczególności:

                        a) budowle przeznaczone dla uprawiania sportu i rekreacji w halach (boiska do koszykówki, korty

                             tenisowe, kryte baseny, sale gimnastyczne, kręgielnie, sztuczne lodowiska itp.);

                        b) boiska sportowe przeznaczone do uprawiania sportu i rekreacji „na wolnym powietrzu”, tj.

                            odkryte korty tenisowe, odkryte baseny, boiska do gier, pole golfowe itp.;

                        c) obiekty małej architektury;

                        d) miejsca na ognisko i do odpoczynku, oraz platformy i wieże widokowe;

                        e) „oczka wodne” wraz obiektami piętrzącymi wodę i upustami o wysokości poniżej 1m;

                        f) place zabaw dla dzieci;

                        g) obiekty służące do organizowania imprez kulturalnych, rozrywkowych i sportowych

                             związanych z obsługą terenów objętych planem np. amfiteatr, muszla koncertowa, trybuna dla

                              widzów;

                        h) wiaty, altany, oranżerie, kawiarenki ogrodowe;

                        i) trasy rowerowe i ścieżki spacerowe;

                        j) ośrodki jeździeckie;

                        k) obiekty wspinaczkowe i parki linowe;

      7) obsłudze turystów – należy przez to rozumieć:

           a) obsługę turystów m.in. w zakresie miejsc noclegowych, sportu, rekreacji, kultury i rozrywki  

           (galerie artystyczne, kino, kluby, ośrodki pracy twórczej, pracownie artystyczne), gastronomii 

           (kawiarnie, restauracje i stołówki), handlu (punkty detaliczne), fryzjerstwa i kosmetyki;


          b) zaplecze techniczno-socjalne niezbędne do obsługi programu podstawowego jakim jest obsługa

              turystów;

     8) pensjonacie – należy przez to rozumieć obiekt posiadający co najmniej 7 pokoi;

     9) parkach leśnych – należy przez to rozumieć tereny lasów prywatnych, wyłączone z funkcji

         gospodarczych i przystosowane do funkcji wypoczynkowej;

   10) pracowni medycznej – należy przez to rozumieć pracownie diagnostyki medycznej, protetyki  

        stomatologicznej i ortodoncji, pracownie ortopedyczne, pracownie audiometryczne, pracownie

        rehabilitacyjne, a także inne obiekty o podobnym zakresie usług;

   11) roślinach uzupełniających – należy przez to rozumieć rośliny stanowiące tło dla roślin objętych

         ścisłą ochroną gatunkową lub stanowiące wypełnienie obszaru wydzielonego z przestrzeni, w  

         szczególności tj. byliny, rośliny cebulowe, krzewy niskopłożące, i wolnorosnące, trawy ozdobne;

   12) urządzeniu reklamowym – należy przez to rozumieć nośnik informacji i promocji wizualnej w  

         jakiejkolwiek materialnej formie wraz z elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami;

   13) usługach turystycznych – należy przez to rozumieć całość użytkową oznaczonego terenu, w skład

         której wchodzą w szczególności:

      a) zespół usług wypoczynkowo-rekreacyjnych;

      b) usługi uzupełniające i wzbogacające program podstawowy;

      c) infrastruktura techniczna i komunikację (dojścia i dojazdy do budynków, place, miejsca postojowe

        i parkingi);

      d) budynkami zaplecza techniczno-socjalnego;

      e) tereny zieleni towarzyszącej zabudowie;

14) usługach zdrowia – należy przez to rozumieć całość użytkową oznaczonego terenu, w skład której

      wchodzą w szczególności:

      a) zespół usług podstawowych tj. rehabilitacji, profilaktyki zdrowotnej, opieki nad ludźmi starszymi

         i niepełnosprawnymi (w tym opieki medycznej i rehabilitacyjnej), odnowy biologicznej;

      b) zespół usług uzupełniających m.in. gastronomii, rekreacji, farmaceutycznych (apteki), handlu  

          (punkty handlu detalicznego) i innych;

      c) domy opieki nad ludźmi starszymi lub niepełnosprawnymi, budynki rehabilitacji, wodolecznictwa 

          i termolecznictwa;

      d) budynkami zaplecza techniczno-socjalnego;

      e) tereny zieleni towarzyszącej zabudowie;

      f) obiekty infrastruktury technicznej i komunikacji niezbędne do funkcjonowania programu  

          podstawowego i uzupełniającego (dojścia i dojazdy do budynków i miejsca postojowe;

15) terenach zieleni urządzonej – należy przez to rozumieć tereny pełniące funkcje estetyczne,

       rekreacyjne, zdrowotne, osłonowe, ochrony najcenniejszych gatunków i siedlisk, (tj. murawy,

       trawniki, łąki kwietne, tereny zadrzewione i zakrzewione, zieleń towarzyszącą budynkom i budowlom

       tworzące całość użytkową wraz z alejami spacerowymi, ścieżkami sportowymi i rowerowymi,

       zbiornikami wodnymi, obiektami małej architektury, infrastrukturą niezbędną do funkcjonowania

        terenów zieleni urządzonej);

16) terenach zieleni izolacyjnej – należy przez to rozumieć zieleń o składzie gatunkowym oraz formie 

       nasadzeń stanowiących barierę widokową lub naturalny filtr odgradzający przedsięwzięcia mogące 

       powodować stałe lub okresowe uciążliwości od zabudowy usługowej i terenów rekreacyjno-

       sportowych wyznaczonej planem (np. oczyszczalnia ścieków, zbiorniki wody, instalacje do

       pozyskiwania energii ze źródeł geotermalnych);

17) terenach zieleni rekreacyjnej – należy przez to rozumieć murawy i łąki rekreacyjne, boiska i place

       trawiaste, łąki kwietne, pastwiska, zadrzewienia o charakterze parkowym lub leśnym, wyposażone w:

       aleje spacerowe, ścieżki sportowe i rowerowe, zbiorniki wodne, pola do gier sportowych i 

       zręcznościowych (np. parki linowe), miejsca do odpoczynku, place zabaw dla dzieci, urządzone

       miejsca na ogniska i miejsca do grillowania, obiekty małej architektury, urządzenia i instalacje 

       infrastruktury technicznej (np. oświetlenie);

18) zapleczu techniczno-socjalnym należy prze to rozmieć – np. pracownie medyczne, mieszkania

       służbowe, pomieszczenia biurowe i socjalne, wypożyczalnie sprzętu sportowego, samochodów i

       innych sprzętów ruchomych, obiekty i urządzenia związane z ochroną terenów i budynków, budynki

       recepcji, wolnostojące urządzenia reklamowe, budynki gospodarcze, garaże, sanitariaty, budynki

       socjalne-techniczne, wiaty i altany, budowle techniczne np. oczyszczalnia ścieków, obiekty piętrzące

       lub gromadzące wodę.

                         

 

ROZDZIAŁ II

Przepisy szczegółowe

§5.

1. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbola-mi U1 o pow. 4,48 ha, U2, o pow. 2,93 ha i U3 o pow. 2,11 ha:

1) przeznaczenie terenów U1, U2, U3: tereny usługowe, realizowane jako usługi turystyczne i usługi zdrowia;

2) w terenach U1,U2, U3 zakazuje się lokalizowania:

                        a) stacji paliw i stacji obsługi, centrów handlowych, domów towarowych, wolnostojących

                             budynków sklepów i butików, składów otwartych, tymczasowych obiektów usługowych,

                             handlowych i garażowych, budynków produkcyjnych;

                        b) budynków przeznaczonych dla masowych imprez sportowych i masowych imprez

                            rozrywkowych;

3) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:

                        a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg 

                            wewnętrznych KDW1, KDW2, KDW4 i KDW5,

                        b) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych:

                         20 % powierzchni działki budowlanej w terenach U1, U2;

                        30% powierzchni działki budowlanej w terenie U3;

            c) maksymalna wysokość budynków:

                        15 m w terenach U1 i U2;

                        9,5 m od strony przystokowej w terenach U3;

            d) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 70% powierzchni działki budowlanej;

            e) dopuszcza się:

                            dachy płaskie, dwu lub wielospadowe o kącie nachylenia połaci od 250 -450 , dwu lub 

                             wielokrzywiznowe, stożkowe oraz kopulaste o kącie nachylenia połaci od 10 -900, dachy zielone

                            (ogrody na dachach);

                             w terenach U1,U2 punktowe wypiętrzenia budynków o jedną kondygnację, nie licząc poddaszy

                             nie przeznaczonych na pobyt ludzi i nadbudówek ponad dachem takich jak: maszynownia,

                             centrala wentylacyjna, klimatyzacyjna lub kotłownia;

                            wyższą wysokość zabudowy niż określona w pkt. 3c) dla budynków przeznaczonych do 

                            termoterapii, wodolecznictwa, rehabilitacji oraz budynków przeznaczonych do uprawiania

                            sportów w halach np. z basenami, jednak nie wyższą jak 25 m;

                            lokalizację obiektów infrastruktury technicznej, miejsc postojowych i dojazdów do budynków i 

                            urządzeń nie wydzielonych na rysunku planu;

4) miejsca postojowe:

            a) w granicach terenu U1, U2, U3 ustala się obowiązek lokalizowania miejsc postojowych;

            b) ustala się minimalną ilość miejsc postojowych dla samochodów osobowych:

                        przy budynkach zamieszkania zbiorowego (hotele, domy opieki, itp.) – 40 miejsc postojowych na           100 łóżek;

                        przy usługach handlowych – 1 miejsce postojowe na 40 m2 powierzchni użytkowej;

                        przy usługach gastronomicznych – 1 miejsce postojowe na 4 miejsca konsumpcyjne;

                        przy obiektach rekreacyjno-sportowych - 1 miejsce postojowe na 5 osób korzystających z            obiektów sportowych lub rekreacyjnych;

                        przy pensjonatach: co najmniej 1 miejsce postojowe na 1 pokój noclegowy;

                        przy innych usługach: 4 miejsca postojowe na 100m2 powierzchni użytkowej;

            c) ustala się minimalną ilość miejsc postojowych dla samochodów dostawczych - co najmniej       jedno miejsce postojowe na każde 200 m2 powierzchni użytkowej:

            d) miejsca postojowe należy realizować w formie:

                        parkingów terenowych;

                        obiektów parkingowo - garażowych podziemnych;

5) dostępność komunikacyjna terenu:

            a) terenu U1: przez drogi wewnętrzne KDW1 i KDW2;

            b) terenu U2: przez drogi wewnętrzne KDW1, KDW2;

            c) terenu U3: przez drogi wewnętrzne KDW2, KDW4 i KDW5;

6) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie      infrastruktury technicznej:

            a) sieci infrastruktury technicznej należy lokalizować wzdłuż ciągów komunikacyjnych;

            b) zaopatrzenie w energię elektryczną: zasilanie w energię elektryczną budowli i budynków             lokalizowanych w granicach planu realizowane będzie poprzez system linii kablowych średniego             15 SV i niskiego napięcia Nn, sieć rozdzielczą kablową i stacje transformatorowe (lokalizowane jako obiekty wolnostojące z wydzieleniem samodzielnych działek lub jako urządzenia    wbudowane w budynki), przy czym dopuszcza się możliwość korzystania z indywidualnych      źródeł energii elektrycznej, jeżeli że nie pogorszą one stanu środowiska;

            c) zaopatrzenie w gaz:


                         ze stacji gazowej redukcyjno-pomiarowej zlokalizowanej na terenie Domaradza, istniejącą i         projektowaną siecią przesyłowo-rozdzielczą, średnioprężną i niskoprężną (DN200 – DN65);

                        przez projektowane przyłącza gazowe z projektowanej sieci gazowej niskoprężnej;

                        dopuszcza się korzystanie z alternatywnych źródeł gazu, w tym ze zbiorników na gaz płynny;

                        w strefach technicznych obowiązuje zakaz lokalizacji budynków (w tym stałych magazynów) i    składów, oraz zakaz sadzenia drzew;

            d) zaopatrzenie w wodę: z sieci wodociągowej o przekrojach od Ø25 do Ø300, opartych na          ujęciach wód podziemnych i powierzchniowych, przy czym dopuszcza się lokalizację stacji       wodociągowej, przepompowni wody i zbiorników wody - obsługujących obiekty na terenach       objętych planem;

            e) ogrzewanie: zaopatrzenie z lokalnych źródeł ciepła wbudowanych lub wolnostojących,             opartych na technologiach lub paliwach ekologicznych (w szczególności w oparciu o energię    cieplną pochodzącą z wód geotermalnych i energii słonecznej);

            f) odprowadzanie i unieszkodliwienie ścieków:

                        w systemie grawitacyjno – pompowym poprzez projektowane urządzenia i sieci kanalizacyjne      (Ø40 do Ø200) zakończone indywidualną oczyszczalnią ścieków, obsługującą tereny objęte           planem;

                        ścieki technologiczne powstające w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej i         odprowadzane do kanalizacji lub innego odbiornika należy wstępnie oczyszczać;

            g) odprowadzanie wód opadowych: z terenów usługowych – po podczyszczeniu do odbiorników             lokalnych lub do kanalizacji deszczowej;

            h) gromadzenie i usuwanie odpadów komunalnych i pochodzących z prowadzonej działalności    usługowo-handlowej: na zasadach przyjętych w gminie;

            i) w zakresie telekomunikacji: realizacja sieci telekomunikacyjnych za pomocą kanalizacji             teletechnicznej, przyłączy kablowych ziemnych lub innych dostępnych rozwiązań;

            j) w zakresie melioracji: przy realizacji zabudowy należy uwzględniać istniejące systemy   drenarskie, dopuszcza się przebudowę tych systemów lub budowę nowych;

7) zasady zagospodarowania wynikające z potrzeby ochrony środowiska:

                        a) w terenach, oznaczonych na rysunku planu jako obszary występowania skupisk gatunków       roślin objętych ochroną ścisłą, należy zachować i eksponować stanowiska roślin objętych ochroną         ścisłą poprzez:

                        zakaz lokalizacji obiektów i urządzeń budowlanych;

                        wydzielenie obszaru występowania skupisk gatunków roślin objętych ochroną np. w formie         niskiego żywopłotu, ażurowego ogrodzenia;

                        utrzymanie warunków siedliskowych sprzyjających zachowaniu gatunków roślin objętych            ochroną ścisłą poprzez odpowiednie zagospodarowanie terenów (m.in. jako łąk kwietnych lub     muraw) lub stosowanie do ich obsadzenia roślin uzupełniających, o wymaganiach siedliskowych zbliżonych do wymagań gatunków roślin objętych ochroną ścisłą;

                        b) każdy teren, na którym może dojść do zanieczyszczenia powierzchni substancjami       ropopochodnymi lub chemicznymi winien być utwardzony


                        i skanalizowany, a zanieczyszczenia przed ich wprowadzeniem do kanalizacji deszczowej lub      innego odbiornika winny być zneutralizowane na terenie własnym inwestora;

                        c) dla celów ochrony przed hałasem ustala się dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku:

                         dla terenów U1, U3: maksymalny poziom hałasu, jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych;

                        dla terenów U2: maksymalny poziom hałasu, jak dla terenów domów opieki społecznej.

            d) w terenach U3 wprowadza się nakaz zagospodarowania w sposób podporządkowany    wymogom zapewnienia stabilności oraz odwodnienia stoku;

8) tereny usługowe, oznaczone w planie symbolami U1, U2, U3 należy użytkować jako jednorodną całość, powiązaną funkcjonalnie z terenami U4, U5, ZP/US1, ZP/US2, ZP1, ZP2, ZP3, KDW1-KDW5;

2. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem U4, o pow. 0,86 ha:

1) przeznaczenie terenów U4: tereny usługowe, realizowane jako usługi turystyczne, oraz związane z tą funkcją obiekty rekreacyjno – sportowe, a w szczególności przeznaczone do uprawiania sportu i rekreacji na „wolnym powietrzu tj. odkryte korty tenisowe, pola golfowe, tereny jeździectwa rekreacyjnego i hipoterapii i inne;

2) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:

                        a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg     wewnętrznych KDW2, KDW5;

                        b) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 15 % powierzchni działki budowlanej;

                        c) maksymalna wysokość budynków: 11 m;

                        dachy płaskie, dwu lub wielospadowe o kącie nachylenia połaci od 250 -450, dwu lub        wielokrzywiznowe, stożkowe oraz kopulaste o kącie nachylenia połaci od 10 -900, dopuszcza się           realizację ogrodów na dachach;

            d) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 70% powierzchni działki budowlanej;

3) w granicach terenu U4 ustala się obowiązek lokalizowania miejsc postojowych i minimalną liczbę miejsc postojowych:

                        1 miejsce postojowe na 1 pokój noclegowy w pensjonacie;

                        1 miejsce postojowe na 5 osób korzystających z obiektów rekreacyjno-sportowych;

4) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogi wewnętrzne KDW2 i KDW5;

5) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6;

6) zasady zagospodarowania wynikające z potrzeby ochrony środowiska:

            a) każdy teren, na którym może dojść do zanieczyszczenia powierzchni substancjami        ropopochodnymi lub chemicznymi winien być utwardzony i skanalizowany, a zanieczyszczenia             przed ich wprowadzeniem do kanalizacji deszczowej lub innego odbiornika, winny być    zneutralizowane na terenie własnym inwestora;

            b) dla celów ochrony przed hałasem dla terenów U4 ustala się dopuszczalny poziom hałasu w      środowisku: jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych;


            c) w terenach U4 wprowadza się nakaz zagospodarowania w sposób podporządkowany wymogom             zapewnienia stabilności oraz odwodnienia stoku.

3. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem U5, o pow. 0,12 ha:

1) przeznaczenie terenu U5: tereny usługowe, przeznaczone pod realizację parkingów, budynków zaplecza socjalno-technicznego tj. budynków recepcji, budynków i urządzeń związanych z ochroną terenów kompleksu wypoczynkowo-rekreacyjnego, obiektów rekreacyjno-sportowych, terenów zieleni;

2) w terenach U5 dopuszcza się lokalizację:

                        a) wielkogabarytowych urządzeń reklamowych, o maksymalnej wysokości 30 m;

                        b) obiektów infrastruktury technicznej;

                        c) obiektów małej architektury;

3) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:

                        a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg     wewnętrznych KDW1 i KDW2;

                        b) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 5 % powierzchni terenu działki    budowlanej;

                        c) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 85% powierzchni działki budowlanej;

                        d) maksymalna wysokość budynków: 9,5 m;

                        e) dachy płaskie, dwu lub wielospadowe o kącie nachylenia połaci od 250 -450, dwu lub    wielokrzywiznowe, stożkowe oraz kopulaste o kącie nachylenia połaci od 10 -900, dopuszcza się          realizację ogrodów na dachach;

4) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogi wewnętrzne KDW1 i KDW2;

5) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6;

6) zasady zagospodarowania wynikające z potrzeby ochrony środowiska:

            a) każdy teren, na którym może dojść do zanieczyszczenia powierzchni substancjami        ropopochodnymi lub chemicznymi winien być utwardzony i skanalizowany, a zanieczyszczenia             przed ich wprowadzeniem ich do kanalizacji deszczowej lub innego odbiornika, winny być    zneutralizowane na terenie własnym inwestora;

            b) dla celów ochrony przed hałasem dla terenów U5 ustala się dopuszczalny poziom hałasu w      środowisku: jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych.

4. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem ZP/US1, o pow. 2,42 ha:

1) przeznaczenie terenu ZP/US1: tereny zieleni urządzonej, rekreacji i sportu przeznaczone pod zieleń rekreacyjną i obiekty rekreacyjno – sportowe, przeznaczone w szczególności do uprawiania sportów „na wolnym powietrzu” tj. pola golfowe, boiska sportowe do piłki nożnej i ręcznej, korty tenisowe, ściany wspinaczkowe, place zabaw i miejsca do odpoczynku, pola do gry w minigolfa, trawiaste boiska do gier, miejsce na ognisko, ścieżki rowerowe i spacerowe, parki linowe i inne;

2) w terenach ZP/US1 dopuszcza się lokalizację:

            a) budynków gospodarczych;

            b) obiektów małej architektury, w szczególności: wiat, zadaszeń, altan, pergoli, oranżerii i             zadaszonych tarasów, sanitariatów;


            c) platform widokowych;

            d) budynków kawiarni ogrodowych wraz ogródkami gastronomicznymi;

            e) obiektów infrastruktury technicznej niezbędnych do realizacji ustaleń planu (w szczególności: oświetlenia; studni głębinowych, przepompowni, instalacji do oczyszczania ścieków     pochodzących z terenu objętego planem, instalacji związanych z pozyskiwaniem ciepła ze złóż          geotermalnych, przy czym obiekty te należy oddzielić od pozostałych terenów ogrodzeniem i   zielenią izolacyjną);

            f) miejsc postojowych, obiektów parkingowo-garażowych podziemnych, w tym przykrytych        trawiastymi tarasami;

3) wskaźniki zagospodarowania terenu i parametry zabudowy ZP/US1:

            a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg     wewnętrznych KDW4 i KDW5;

            b) co najmniej 30% powierzchni terenu powinno być zagospodarowane w formie muraw i łąk,     boisk i placów trawiastych;

            c) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 50% powierzchni terenu działki   budowlanej;

            d) maksymalna wysokość:

                         budynków gospodarczych, wiat, altan i oranżerii 7 m;

                        budynków innych niż wyżej wymienione: 9,5 m;

            e) dachy płaskie, dwu lub wielospadowe o kącie nachylenia połaci od 250 -450, dwu lub    wielokrzywiznowe, stożkowe oraz kopulaste o kącie nachylenia połaci od 10 -900, dachy zielone           (ogrody na dachach);

            f) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 45% powierzchni działki budowlanej;

4) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogi wewnętrzne KDW4 i KDW5;

5) teren należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną;

6) ustala się dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku dla terenu ZP/US1: maksymalny poziom hałasu, jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych;

7) wprowadza się nakaz zagospodarowania w sposób podporządkowany wymogom zapewnienia stabilności oraz odwodnienia gruntu;

8) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6;

5. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem ZP/US2, o pow. 1,43 ha:

1) przeznaczenie terenu ZP/US2: tereny zieleni urządzonej, rekreacji i sportu;

2) teren ZP/US2 należy zagospodarować w formie zieleni rekreacyjnej, gdzie dopuszcza się

lokalizację:

                        a) urządzeń i instalacji infrastruktury technicznej niezbędnych do realizacji ustaleń planu, w         szczególności: oświetlenia; studni głębinowych, przepompowni, instalacji do oczyszczania           ścieków pochodzących z terenu objętego planem, instalacji związanych z pozyskiwaniem ciepła      ze złóż geotermalnych, przy czym tereny lokalizacji budynków i budowli infrastruktury    technicznej należy oddzielić od pozostałych terenów ogrodzeniem i zielenią izolacyjną;

                        b) platform widokowych;

                        c) obiektów małej architektury, m.in.:

                        tarasów;

                        „oczek wodnych”;


                        altan, wiat, zadaszeń o maksymalnej wysokości 6 m;

                        ścieżek spacerowych i rowerowych, miejsc odpoczynku, placów zabaw dla dzieci;

            d) parków linowych;

            e) budynków kawiarni ogrodowych wraz ogródkami gastronomicznymi, oranżerii, sanitariatów,    budynków gospodarczych, niezbędnych do obsługi terenu (np. do przechowalnia sprzętu        ogrodniczego i sprzętu do utrzymania i konserwacji infrastruktury sportowo-rekreacyjnej), o   maksymalnej wysokości 7,5 m, o dachach z połaciami nachylonymi pod kątem 5° do 40° lub      dachach kopułowych, tarasowych, dachach zielonych (tzw. ogrody na dachu);

3) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogę wewnętrzną KDW4;

4) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków i budowli nadziemnych: 4 m od linii rozgraniczających drogi wewnętrznej KDW4;

5) ustala się dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku dla terenu ZP/US2: maksymalny poziom hałasu, jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych;

6) wprowadza się nakaz zagospodarowania w sposób podporządkowany wymogom zapewnienia stabilności oraz odwodnienia gruntu;

7) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 70 % powierzchni terenu działki budowlanej;

8) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 20% powierzchni działki budowlanej;

9) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6.

6. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem ZP1, o pow. 0,12 ha;

1) przeznaczenie terenu ZP1: tereny zieleni rekreacyjnej;

2) w terenach ZP1 zakazuje się lokalizacji obiektów i urządzeń budowlanych za wyjątkiem:

                        a) sieci, urządzeń i obiektów infrastruktury technicznej;

                        b) obiektów małej architektury (w szczególności ścieżek spacerowych, zadaszonych i       niezadaszonych miejsc do odpoczynku, sanitariatów, placów zabaw dla dzieci, pergoli, altan,          deszczochronów, wiat ogrodowych o pow. użytkowej do 40,0 m2 i wysokości do 4 m;

3) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogę wewnętrzną KDW1;

4) tereny oznaczone w planie symbolem ZP1 należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną.

7. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami ZP2 o pow. 0,07 ha i ZP3, o pow. 0,25 ha:

1) przeznaczenie terenów ZP2 i ZP3: tereny zieleni urządzonej realizowanej jako parki leśne;

2) w terenach ZP2 i ZP3 zakazuje się lokalizacji obiektów i urządzeń budowlanych za wyjątkiem:

            a) sieci, urządzeń i obiektów infrastruktury technicznej;

            b) ścieżek spacerowych i miejsca odpoczynku;

            c) pergoli, altan, deszczochronów, wiat ogrodowych o pow. użytkowej do 40,0 m2 i wysokości do            6 m;

3) tereny oznaczone w planie symbolem ZP2 i ZP3 powinny być powiązane funkcjonalnie z terenem ZP/US1;


4) dostępność komunikacyjna:

                        a) terenu ZP3: przez drogę wewnętrzną KDW 5;

                        b) terenu ZP2: przez teren ZP/US1 dojazdem o szerokości 5 m, nie wydzielonym liniami   rozgraniczającymi na rysunku planu.

8. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami, oznaczone na rysunku planu symbolami MN1, o pow. 1,48 ha, MN2, o pow. 1,46 ha, MN3, o pow. 0,35 ha;

1) przeznaczenie terenów MN1-MN3: tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;

2) w terenach MN1 – MN3 dopuszcza się lokalizację:

                        a) budynków gospodarczych oraz garaży na samochody osobowe i dostawcze do 2,5 t;

                        b) obiektów małej architektury, wiat, altan, oranżerii;

                        c) terenów zieleni urządzonej i placów zabaw dla dzieci;

                        d) sieci, urządzeń i instalacji infrastruktury technicznej;

                        e) dojazdów i dojść do budynków i budowli o minimalnej szerokości 4,5 m;

3) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:

            a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg     wewnętrznych KDW2, KDW3, KDW4;

            b) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 40% powierzchni działki budowlanej;

            c) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 55% powierzchni działki budowlanej;

            d) maksymalna wysokość budynków mieszkalnych: 11 m;

            e) maksymalna wysokość budynków gospodarczych i garażowych: 7,5 m;

            f) geometria dachów: dachy dwuspadowe, czterospadowe lub wielospadowe, o kącie nachylenia głównych połaci dachowych od 25°- 45°;

            g) na obszarze wydzielonym liniami rozgraniczającymi wprowadza się obowiązek utrzymania      jednolitego układu kalenic przy zachowaniu głównej połaci dachowej skierowanej do drogi oraz         jednolitej formy i pokrycia dachu oraz wysokości okapów i wysokości budynków;

            4) miejsca postojowe: należy zapewnić co najmniej 2 miejsca postojowe na terenie działki (w tym            w budynkach garażowych);

            5) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogi wewnętrzne KDW2, KDW3, KDW4;

            6) ustala się dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku dla terenów MN1-MN3: maksymalny    poziom hałasu, jak dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;

            7) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie      infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6;

9. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem ZL1, o pow. 0,10 ha:

1) przeznaczenie terenu ZL1: lasy;

2) dopuszcza się lokalizację budynków i budowli służących gospodarce leśnej, obronności lub bezpieczeństwu państwa, oznakowaniu nawigacyjnemu, geodezyjnemu, ochronie zdrowia oraz urządzeń służących turystyce;

3) dostępność komunikacyjna terenu: dojazdem o szerokości 5 m, nie wydzielonym liniami rozgraniczającymi na rysunku planu.


 

10. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami KDW1 o pow. 0,50 ha, KDW2 o pow. 1,22 ha, KDW3, o pow. 0,03 ha, KDW4 o pow. 0,16 ha, KDW5 o pow. 0,11 ha:

1) przeznaczenie terenów KDW1 - KDW5: tereny dróg wewnętrznych, obsługujących tereny kompleksu wypoczynkowo - rekreacyjnego i tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej MN1-MN3, powiązane z drogą lokalną relacji Barycz-Izdebki;

2) ustala się szerokości dróg wewnętrznych i ciągu pieszo-jezdnego w liniach rozgraniczających:

            a) KDW1: 12 m;

            b) KDW2: 10 m;

            c) KDW5: 8 m;

            d) KDW3, KDW4: 6m;

3) w liniach rozgraniczających dróg dopuszcza się lokalizację chodników, ścieżek rowerowych i urządzeń niezbędnych do obsługi drogi;

4) w liniach rozgraniczających dróg KDW1 i KDW2 dopuszcza się lokalizację miejsc postojowych.

11. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami R1 o pow.3,75 ha i R2 o pow. 0,62 ha;

1) przeznaczenie terenu R1 i R2: tereny rolne;

2) w terenach R1 i R2 dopuszcza się:

            a) lokalizację sieci i urządzeń infrastruktury technicznej;

            b) lokalizację dróg dojazdowych do pól i lasów;

3) dostępność komunikacyjna terenów R1 i R2: przez drogi wewnętrzne KDW1 i KDW2.

12. Szczególne warunki zagospodarowania oraz ograniczenia w użytkowaniu terenów U1-U5, ZP/US1, ZP/US2, ZP1, ZP2, ZP3, KDW1-KDW5:

                        1) tereny określone w ust.12, należy zagospodarować jako powiązaną funkcjonalnie całość (kompleks wypoczynkowo - rekreacyjny), z uwzględnieniem występowania stanowisk i skupisk roślin objętych ochroną prawną;

                        2) szczególne zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem:

 

            a) w terenach U1-U3 dopuszcza się łączenie i podział działek, pod warunkiem, że powierzchnia             nowowydzielonej działki nie będzie mniejsza jak 0,30 ha, minimalna szerokość frontu działki nie            będzie mniejsza jak 20 m, a do każdej nowoprojektowanej działki zapewniony zostanie dostęp do           drogi publicznej;

            b) w terenach U4 dopuszcza się łączenie i podział działek, pod warunkiem, że powierzchnia             nowowydzielonej działki nie będzie mniejsza jak 0,20 ha, a do każdej nowoprojektowanej działki             zapewniony zostanie dostęp do drogi publicznej;

            c) w terenach MN1 – MN3 minimalna powierzchnia nowowydzielonych działek budowlanych     powinna wynosić:

                         500 m2 dla terenów zabudowy jednorodzinnej wolnostojącej;

                        350 m2 dla terenów zabudowy bliźniaczej lub szeregowej 350 m2;

 

            d) tereny U5 należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną;

            e) tereny ZP/US1 należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną;

            f) tereny ZP/US2 należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną;

            g) w terenach R1 i R2 dopuszcza się łączenie i podział działek rolnych;


3) wejścia do budynków, obiekty sportowe i rekreacyjne, w szczególności: place gier i zabaw, baseny, miejsca dla widowni oraz dla spacerowiczów, należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych;

4) dopuszcza się:

                        a) lokalizację dojazdów do budynków i budowli o minimalnej szerokości 4,5 m, realizowanych    jako sięgacze zakończone placem manewrowym umożliwiającym dostęp pojazdom ratownictwa            do wszystkich obsługiwanych przez nie terenów i obiektów.

                        b) lokalizację parkingów podziemnych w terenach U1-U5 i ZP/US1, MN1-MN3, pod warunkiem,            że inwestycja nie naruszy struktury gruntu powodując jego osuwanie;

                        c) lokalizację tymczasowych miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w ilości do 10     stanowisk) pod warunkiem, że ich lokalizacja nie będzie powodowała uciążliwości dla terenów          sąsiednich;

                        d) nieznaczne zwiększenie wysokości budynków, ustalonej planem w przypadku, gdy wynika to z             ukształtowania terenu lub względów technicznych, lecz nie więcej niż o 10 %;

                        e) podpiwniczenie budynków, pod warunkiem, że inwestycja nie naruszy struktury gruntu            powodując jego osuwanie;

                        f) lokalizację elementów zagospodarowania terenu nie wymienionych w planie i niezbędnych do             funkcjonowania usług wydzielonych liniami rozgraniczającymi, a tworzących całość użytkową    wydzielonego terenu;

 

4) wprowadza się nakaz dostosowania posadowienia obiektów budowlanych do warunków geotechnicznych terenów, oznaczonych na rysunku planu jako U3, U4, ZP/US1 i ZP/US2;

5) do czasu realizacji ustaleń planu tereny objęte planem pozostawia się w dotychczasowym użytkowaniu, bez możliwości ich zabudowy budynkami lub budowlami o charakterze tymczasowym, nie związanych z realizacją zagospodarowania zgodnego z ustaleniami planu.

 

 

 

 

ROZDZIAŁ III

Przepisy końcowe

§ 6

Ustala się jednorazową opłatę od wzrostu wartości nieruchomości, w przypadku jej zbycia dla terenów objętych granicami planu w wysokości  10 %.

§ 7

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Domaradz

§ 8

Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

 


                                                                                                                                                        

Uchwała  Nr VII/43/2011

Rady   Gminy  Domaradz

z  dnia  27  czerwca  2011 r.

 

w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego

                Gminnego Ośrodka Kultury w Domaradzu za rok 2010.

 

                 Na  podstawie  art.  18  ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591

ze zm.) oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r.

o rachunkowości  (tekst jednolity  Dz.U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.)

 

Rada Gminy  u c h w a l a

co  następuje :

 

§ 1

 

Zatwierdza się Roczne sprawozdanie finansowe Gminnego Ośrodka Kultury

     w Domaradzu  składające się z :

     1/  bilansu sporządzonego na dzień 31 grudnia 2010 r.  wykazującego po

        stronie aktywów i pasywów kwotę 36.013,40  zł stanowiącego załącznik

        Nr 1  do uchwały

    2/  rachunku  zysków i  strat  za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2010 r.

        zamykający się  zysk w wys. 3.813,62 zł stanowiący załącznik Nr 2 do

        uchwały,

      3/ informacji dodatkowej stanowiącej załącznik  Nr 3 do Uchwały.

 

§ 2

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


 

Uchwała  Nr VII/44/2011

Rady   Gminy  Domaradz

z  dnia  27 czerwca   2011 r.

 

w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.

 

 

               Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 litera a ustawy z dnia 8 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001  r. Nr 142, poz. 1591

z póżn.zm)

 

Rada  Gminy  u c h w a l a

co  następuje :

 

§ 1

Wyraża się zgodę na   nieodpłatne nabycie  na rzecz Gminy nieruchomości  położonych w Baryczy:  Nr 1633/2  o pow. 0,0154 ha i Nr 1634/2 o pow. 0.0149 ha

§ 2

 

Wykonanie uchwały  powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie  z dniem  podjęcia.


 

Uchwała  Nr VII/ 45/2011

Rady   Gminy  Domaradz

z  dnia  27 czerwca   2011 r.

 

w sprawie nieodpłatnego nabycia działki na rzecz Gminy Domaradz.

 

         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „a” ustawy z dnia 8 marca 1990 r.                      o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)

 

 

 

Rada Gminy

uchwala, co następuje:

 

§ 1.

 

1.     Wyraża się zgodę na nieodpłatne nabycie działek stanowiących własność Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Rzeszowie, położonych w Domaradzu, oznaczonych w operacie ewidencji gruntów jako działki :  Nr 6067/4 o powierzchni 0,30 ha Nr 6067/5 o powierzchni 0,13 ha

     i Nr 10225 o powierzchni 0.20 ha .

        

2.     Działki są  niezbędne do realizacji inwestycji :

     1/ „Budowa kanalizacji i oczyszczalni ścieków”

     2/ „Punkt widokowy”- inwestycja kulturowa 

 

§ 2.

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy .

 

§ 3.

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


 

Uchwała  Nr VII/46/2011

Rady   Gminy  Domaradz

z  dnia  27 czerwca   2011 r.

 

w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.

 

 

               Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 litera a ustawy z dnia 8 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001  r. Nr 142, poz. 1591

ze zm)

 

Rada  Gminy  u c h w a l a

co  następuje :

 

§ 1

Wyraża się zgodę na   nabycie  na rzecz Gminy nieruchomości  położonej

w Golcowej:  Nr 3620 o pow. 0,02 ha.

§ 2

 

Wykonanie uchwały  powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie  z dniem  podjęcia.


 

Uchwała Nr VII/47/2011

Rady Gminy Domaradz

  z dnia 27 czerwca 2011 r.

 

     w sprawie:   uznania  rolnictwa za priorytet polskiej  prezydencji 

                         w Unii  Europejskiej i  wyrównania dopłat  rolniczych dla Polski.

 

         Na podstawie art. 18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r Nr 142, poz.1591, z późń zm.)

 

Rada Gminy uchwala

co następuje:

 

§ 1

 

  Rada Gminy Domaradz zwraca się do Prezesa Rady Ministrów Pana             Donalda Tuska o to, by w ramach Prezydencji Polskiej w Unii Europejskiej            w II połowie 2011 r za jeden z priorytetów Polski uznana została kwestia rolnictwa a w szczególności sprawa wyrównania poziomu dopłat rolniczych dla Polski , aby polscy rolnicy nie byli dyskryminowani w stosunku do rolników państw tzw. starej Unii.

Wyrównanie dopłat Rada uważa za sprawę kluczową dla przyszłości rolnictwa w Polsce i sprawa ta powinna być traktowana przez polski rząd jako problem najwyższej wagi.

 

§ 2

 

Rada zobowiązuje Przewodniczącego Rady do niezwłocznego przesłania niniejszej uchwały Prezesowi Rady Ministrów Panu Donaldowi Tuskowi.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


                                            Uchwała Nr VII/48/2011                      

Rady Gminy Domaradz

z dnia 27 czerwca 2011 r.

 

w sprawie dokonania zmian w uchwale budżetowej na rok 2011.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215,  art. 217,  art. 235,  art. 237 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r  o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 )

 

Rada Gminy Domaradz

u c h w a l a  co następuje :

 

§ 1

 

1.      Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę  281 432,46 

 

Dział  Rozdz. Parag.       Treść                                                                           Kwota

 

400                           Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną,

                                 gaz i wodę                                                                       248 932,46

         40002              Dostarczanie wody                                                         248 932,46

                                 Dochody majątkowe:  

                                 - wpłata nie wykorzystanych środków

                                 nie wygasających                                                            248 932,46

                      6680   Wpłata środków finansowych z niewykorzystanych

                                 w terminie wydatków, które nie wygasają z upływem

                                 roku budżetowego                                                          248 932,46

 

710                          Działalność usługowa                                                        12 700,00

              71004        Plany zagospodarowania przestrzennego                          12 700,00

                                dochody bieżące                                                                12 700,00      

                                - wpłata na pokrycie kosztów zmiany obowiązującego

                                studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania     

                                przestrzennego dla przedsięwzięcia polegającego na

                                budowie farmy wiatrakowej w Baryczy                            12 700,00

                     0960   Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci

                                pieniężnej                                                                           12 700,00

 

900                            Gospodarka komunalna i ochrona środowiska               10 000,00

       90001                 Gospodarka ściekowa i ochrona wód                              10 000,00

                      6680   Wpłata środków finansowych z niewykorzystanych

                                 w terminie wydatków, które nie wygasają z upływem

                                 roku budżetowego                                                            10 000,00

 

 

926                          Kultura fizyczna i sport                                                       9 800,00

                                Dochody bieżące                                                                 9 800,00

                                - dofinansowanie otrzymana z Ministerstwa Sportu                    

                                na zajęcia sportowo – rekreacyjne dla dzieci                      9 800,00

         92695             Pozostała działalność                                                           9 800,00

                    2440    Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację

          zadań bieżących jednostek sektora finansów

          publicznych                                                                          9 800,00

 

 

2.      Zwiększa się wydatki budżetu gminy o kwotę  471 927,46  zł.,                     

 

Dział  Rozdz. Parag.       Treść                                                                           Kwota

 

400                           Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną,

                                 gaz i wodę                                                                       248 932,46

         40002              Dostarczanie wody                                                         248 932,46

                                 Wydatki majątkowe na:                                                  248 932,46                      

                                 1) inwestycje i zakupy inwestycyjne                              248 932,46

                      6050   Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych              248 932,46

 

710                           Działalność usługowa                                                       12 700,00

              71004         Plany zagospodarowania przestrzennego                         12 700,00

                                 Wydatki bieżące na;                                                         12 700,00

                                 1) wydatki jednostek budżetowych                                  12 700,00

                                 w tym:

                                 - związane z realizacją zadań statutowych                       12 700,00

 

                     4300   Zakup usług pozostałych                                                   12 700,00

 

801                           Oświata i wychowanie                                                      84 615,00

         80101              Szkoły podstawowe                                                          62 775,00

                                 Wydatki majątkowe na:                                                    62 775,00

                                 1) inwestycje i zakupy inwestycyjne                                62 775,00

 

                     6050    Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych                62 775,00

 

        80113               Dowożenie uczniów do szkół                                           21 840,00

                                 Wydatki bieżące na;                                                         21 840,00

                                 1) wydatki jednostek budżetowych                                  21 840,00

                                 w tym:

                                 - związane z realizacją zadań statutowych                       21 840,00

 

                     4300   Zakup usług pozostałych                                                   21840,00

 

 

900                            Gospodarka komunalna i ochrona środowiska              115 880,00

       90001                 Gospodarka ściekowa i ochrona wód                            115 880,00

                                 Wydatki majątkowe na:                                                  115 880,00

                                 1) inwestycje i zakupy inwestycyjne                              115 880,00

 

                     6050    Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych              115 880,00

 

 

926                           Kultura fizyczna i sport                                                      9 800,00

         92695              Pozostała działalność                                                          9 800,00

                                 Wydatki bieżące na;                                                           9 800,00

                                 1) wydatki jednostek budżetowych                                    9 800,00

                                 w tym:

                                 - związane z realizacją zadań statutowych                         9 800,00

 

                     4300   Zakup usług pozostałych                                                     9 800,00

        

§ 2

 

1. Zwiększa się planowany deficyt o kwotę  190 495,00  złotych.

2.Ustala się deficyt w wysokości 2 252 859,10 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytu w kwocie  1 257 860,00 zł. oraz wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie  994 999,10 zł.

 

3. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie   2 891 859,10 zł

§ 952     Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów

              na rynku krajowym                                                                  1 896 860,00 zł.

§ 950     Wolne środki,  o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy  994 999,10 zł.

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy. 

                

§ 4

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uchwała  Nr VII/ 49/2011   

Rady Gminy Domaradz

z dnia 27 czerwca 2011 r.

 

w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Domaradz.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 230 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.)

 

Rada Gminy w Domaradzu

uchwala co następuje:

 

§ 1

 

W Uchwale Nr IV/13/2011 Rady Gminy Domaradz z dnia 28 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Domaradz wprowadza się następujące zmiany: 

 

1) dodaje się  § 5 w brzmieniu:

 „Upoważnia się Wójta Gminy Domaradz do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, nie stanowiących przedsięwzięcia, o których mowa w art. 226 ust. 4  pkt 2 ustawy o finansach publicznych:

1) zawieranych na czas określony w zakresie:

a)   dowozu uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego  Brzozowie.”

 

2) Dotychczasowy § 5 otrzymuje oznaczenie § 6.

 

§ 2

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


                 Uchwała Nr VII/50/11                      

                Rady  Gminy  Domaradz

                z dnia 27 czerwca  2011 r.

 

w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze roku budżetowego.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym( tekst jednolity Dz. U z 2001 Nr 142 poz. 1591 z późn. zm) oraz art.266 ust.1 i 2 ustawy z dnia  27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych  (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z póź. zm.)

 

Rada Gminy  u c h w a l a

co następuje :

 

§ 1

 

1. Określa się, że informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze roku budżetowego, opracowuje się w formie tabelarycznej i opisowej.

 

2. Część tabelaryczna obejmuje plan po zmianach i wykonanie:

1)     dochodów według szczegółowości do działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem dochodów bieżących

      i majątkowych,

2)     wydatków według szczegółowości do działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem wydatków bieżących

      i majątkowych,

3)     przychodów i rozchodów budżetowych,

4)     dochodów i wydatków rachunków dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.

5)     dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie.

6)     dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatków na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych  i gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

3. Część opisowa obejmuje:

1)     omówienie realizacji dochodów i wydatków budżetowych,

2)     omówienie przychodów i rozchodów budżetu gminy,

 

4. Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej w tym, o    

    przebiegu realizacji przedsięwzięć ujętych w załączniku do WPF sporządzana jest w   

    szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale w sprawie wieloletniej

 

    prognozy finansowej, w formie tabelarycznej.

  

5. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego przez samorządowe instytucje kultury za I półrocze powinna w szczególności zawierać:

 

1)     zestawienie  przychodów i wydatków jednostki w szczególności z planem finansowym obejmująca plan, wykonanie i % wykonania w formie tabelarycznej

2)     informację o stanie należności i zobowiązań w tym wymagalnych w formie tabelarycznej

3)     krótki opis przychodów i wydatków.

 

§ 2

 

1. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy przygotowują materiały do informacji w zakresie określonym w § 1 ust.3 w terminie do 31 lipca roku budżetowego.

2. Opracowane materiały składane są Skarbnikowi Gminy, który nadzoruje           

terminowość i kompletność złożonych materiałów.

 

§ 3

 

Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej, informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze z terminie do 31 sierpnia roku budżetowego.

§ 4

 

Traci moc uchwał Nr XXXVII/256/10 Rady Gminy Domaradz z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze roku budżetowego.

 

§ 5

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 6

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 


Uchwała Nr VII/51/2011   

Rady Gminy Domaradz

z dnia 27 czerwca 2011 r.

 

w sprawie dokonania zmian w uchwale budżetowej na rok 2011.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215,  art. 217,  art. 235,  art. 237, art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r  o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) oraz Uchwały Nr IV/12/2011Rady Gminy Domaradz z dnia 28 stycznia 2011 r. Uchwała budżetowa na 2011 rok.

 

Rada Gminy Domaradz

u c h w a l a  co następuje :

 

§ 1

 

1.      Zmniejsza się dochody gminy o kwotę 401 145,00 zł.

 

Dział   Rozdział    Parag.            Treść                                                    Kwota

 

720                                            Informatyka                                                   401 145,00

             72095                           Pozostała działalność                                     401 145,00

                                                  Dochody majątkowe:

                                                  - dotacja i środki na finansowanie

                                                     wydatków na realizację zadań

                                                     finansowanych z udziałem środków

                                                     o których mowa w art. 5 ust.1

                                                     pkt 2 i3 (dla Projektu PSeAP)                    401 145,00

                                    6647      Dotacje celowe otrzymane przez

                                                  jednostkę samorządu terytorialnego

                                                  będącej instytucją wdrażającą

                                                na inwestycje i zakupy inwestycyjne

                                                realizowane na podstawie porozumień

                                                (umów).                                                           401 145,00           

 

2.      Zmniejsza się wydatki gminy o kwotę 477 426,00 zł.

 

Dział   Rozdział    Parag.            Treść                                                                   Kwota

 

720                                      Informatyka                                                         477 426,00

             72095                     Pozostała działalność                                           477 426,00

                                            Wydatki majątkowe na:

1)     Inwestycje zakupy inwestycyjne w tym

 na programy finansowane z udziałem środków,

o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w części związanej z realizacją zadań jednostki

samorządu terytorialnego                              477 426,00

 

                              6057      Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych  401 145,00

                              6059      Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych    76 281,00

 

3.      Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 45 000,00 zł.

 

Dział   Rozdział    Parag.            Treść                                                    Kwota

 

754                                     Bezpieczeństwo publiczne

                                           i ochrona przeciwpożarowa                                    45 000,00

            75412                     Ochotnicze straże pożarne                                      45 000,00

                                           Wydatki majątkowe na:

1)     Inwestycje zakupy inwestycyjne w tym

na programy finansowane z udziałem środków,

o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w części związanej z realizacją zadań jednostki

samorządu terytorialnego                                45 000,00

 

                              6050      Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych     45 000,00

 

§ 2

 

1. Zmniejsza się planowany deficyt o kwotę  31 281,00  złotych.

2.Ustala się deficyt w wysokości 2 221 578,10 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytu w kwocie  1 226 579,00 zł. oraz wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie  994 999,10 zł.

 

2. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie   2 860 578,10 zł

§ 952     Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów

              na rynku krajowym                                                                  1 865 579,00 zł.

§ 950     Wolne środki,  o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy  994 999,10 zł.

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy. 

               

§ 4

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uchwala Nr VII/52/2011

Rady Gminy w Domaradzu

z dnia 27 czerwca 2011 r.

 

w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Domaradz.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 231 ust. 1 oraz art. 232 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.)

                                                Rada Gminy w Domaradzu

uchwala co następuje:

§ 1

W związku ze zmianami harmonogramu finansowania dla projektu „PSeAP- Podkarpacki System e-Administracji Publicznej” i realizacji projektu na lata 2011 – 2013 tj. zmniejszenia finansowania w roku 2011, a zwiększenie w roku 2012 i roku 2013:

 

1. Zmienia się zakres wykonywania wieloletniego projektu pn.”Dostęp obywateli do informacji sektora publicznego oraz umożliwienie komunikowania się obywateli z sektorem publicznym przy wykorzystaniu systemów telefonicznych ” finansowanego z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, stanowiącego przedsięwzięcie o którym mowa w art. 226 ust. 4  pkt 1 lit. a ustawy o finansach publicznych, określone w załączniku Nr 2 do uchwały Nr IV/12/11 Rady Gminy

 w Domaradzu z dnia 28 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Domaradzu w następujący sposób:

- łączne nakłady finansowe wynoszą 1 058 290,00 zł,

- limit 2011 r.  wynosi 190 009,00 zł,

- limit 2012 r.  wynosi 658 451,00 zł,

- limit 2013 r. wynosi  209 830,00 zł.

- limit zobowiązań wynosi 1 058 290,00 zł.

 

2. Zmniejsza się wydatki na przedsięwzięcie, o którym mowa w ust. 1, łącznie o kwotę 24 556,00 zł, w tym:

 

1) w 2011 r. zmniejsza się  o kwotę 477 426,00 zł;

2) w 2012 r. zwiększa się o kwotę    443 040,00 zł;

3) w 2013 r. zwiększa się o kwotę        9 830,00 zł.

 

3. Zmniejsza się limit zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięcia, o którym mowa w ust. 1, łącznie o kwotę  24 556,00 zł.

 

§ 2

 

Określa się przedsięwzięcia, o których mowa w art. 226 ust. 4  ustawy o finansach publicznych, w brzmieniu jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

§ 3

 

Określa się wieloletnią prognozę finansową Gminy Domaradz wraz z prognozą kwoty długu na lata 2011 – 2020, w brzmieniu  jak załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 4

 

Zwiększa się zakres upoważnienia Wójta Gminy Domaradz do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 4  pkt 1 lit. a ustawy o finansach publicznych, określonych w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały,  ogółem do kwoty  868 281,00 zł, w tym:

1) w 2012r . do kwoty 658 451,00 zł;

2) w 2013r . do kwoty 209 830,00 zł.

 

§ 5

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

powrot
Podmiot publikującyURZĄD GMINY DOMARADZ
WytworzyłDomaradz Urząd Gminy - Domaradz2011-09-19
Publikujący -
URZĄD GMINY w DomaradzuDomaradz 345, 36-230 Domaradz tel. (013) 4347041 email: gmina@domaradz.pl
Wygenerowano: 26 lipca 2025r. 06:27:35
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.