Uchwała Nr VII/40/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2010 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 270 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Po rozpatrzeniu, zatwierdza się sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem
z wykonania budżetu Gminy Domaradz za 2010 r. z uwagą wskazującą na uchybienie w sprawozdaniu potwierdzoną przez Uchwałę Nr VIII/1/2011 z dnia 15 kwietnia 2011 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Rzeszowie.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr VII/41/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Domaradz.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 271 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Po zapoznaniu się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Domaradz za 2010 r. , sprawozdaniem finansowym, informacją o stanie mienia gminy,
opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2010 r. oraz stanowiskiem Komisji Rewizyjnej dotyczącym absolutorium Wójtowi Gminy - nie udziela się Wójtowi Gminy absolutorium za 2010 r.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr VII/42/2011
RADY GMINY DOMARADZ
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
„Golcowa – Barycz 1/2008” w Gminie Domaradz
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 5 z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zmianami) oraz art. 15 ust.1 i art. 20 ust.1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80 poz.717 z późn. zmianami), po stwierdzeniu zgodności ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Domaradz", uchwalonym uchwałą Rady Gminy Domaradz Nr XIV/101/2000 z dnia 8 marca 2000 r. i Zmianą Nr 1 „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Domaradz", uchwaloną uchwałą Rady Gminy Domaradz Nr XXXIII/221/09 dnia 29 grudnia 2009 r.
Rada Gminy Domaradz
uchwala co następuje:
ROZDZIAŁ I
Przepisy ogólne
§ 1.
1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „Golcowa – Barycz 1/2008”, zwany dalej „planem”.
2. Integralną część niniejszej uchwały stanowi Załącznik Nr 1 - rysunek planu w skali 1:1000.
§ 2.
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „ Golcowa Barycz 1/2008” obowiązuje w granicach obszaru wyodrębnionego w miejscowościach Golcowa i Barycz, o pow. 24,57 ha, a przedstawionego na załączniku Nr 1 (na rysunku planu w skali 1:1000).
§ 3.
Ustaleniami obowiązującymi na rysunku planu są następujące oznaczenia graficzne:
1) granice obszaru objętego planem miejscowym;
2) linie rozgraniczające terenów o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;
3) nieprzekraczalne linie zabudowy;
4) symbole literowe i cyfrowe określające przeznaczenie terenów:
U1, U2, U3, U4, U5 - tereny usługowe;
ZP/US1, ZP/US2 - tereny zieleni urządzonej, rekreacji i sportu;
MN1, MN2, MN3 - tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;
KDW1, KDW2, KDW3, KDW4, KDW5 - tereny dróg wewnętrznych;
R1, R2 - tereny rolne;
ZL1 - tereny lasów;
ZP1, ZP2, ZP3 - tereny zieleni urządzonej;
5) lokalizacja stanowisk i skupisk roślin chronionych.
§ 4.
Ilekroć w treści uchwały jest mowa o:
1) linii rozgraniczającej – należy przez to rozumieć linię rozgraniczającą tereny o różnych
funkcjach bądź różnych zasadach zagospodarowania;
2) budynkach użyteczności publicznej – należy przez to rozumieć w szczególności budynki
przeznaczone na potrzeby: opieki zdrowotnej i społecznej, usług turystyki i sportu,
gastronomii, kultury i kultu religijnego, obsługi bankowej, ubezpieczeniowej i pocztowej, oraz
budynki biurowe lub socjalne;
3) gatunkach roślin objętych ochroną ścisłą – należy przez to rozumieć gatunki wymienione w
rozporządzeniu wykonawczym do ustawy o ochronie przyrody, a na obszarze objętym planem
gatunek o nazwie podkolan biały (Platanthera biforia);
4) infrastrukturze technicznej – należy przez to rozumieć w szczególności:
a) instalacje do obsługi terenów usługowych, związanych z przesyłaniem i wykorzystaniem wód
geotermalnych;
b) kolektory słoneczne, systemy fotowoltaiczne oraz pompy ciepła;
c) sieci i urządzenia wodociągowe, gazowe, kanalizacyjne, energetyczne;
d) infrastrukturę telekomunikacyjną, w tym m.in. sieci światłowodowe;
5) nieprzekraczalnej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię, w której może być usytuowana
ściana frontowa budynku bez prawa jej przekraczania w kierunku linii rozgraniczającej terenu lub
drogi (ulicy), nie dotyczy to elementów architektonicznych takich jak: balkon, gzyms, okap dachu,
zadaszenie nad wejściem do budynków, taras, podest, podjazd dla niepełnosprawnych, schody
wejściowe oraz innych detali architektonicznych;
6) obiektach rekreacyjno-sportowych – należy przez to rozumieć, w szczególności:
a) budowle przeznaczone dla uprawiania sportu i rekreacji w halach (boiska do koszykówki, korty
tenisowe, kryte baseny, sale gimnastyczne, kręgielnie, sztuczne lodowiska itp.);
b) boiska sportowe przeznaczone do uprawiania sportu i rekreacji „na wolnym powietrzu”, tj.
odkryte korty tenisowe, odkryte baseny, boiska do gier, pole golfowe itp.;
c) obiekty małej architektury;
d) miejsca na ognisko i do odpoczynku, oraz platformy i wieże widokowe;
e) „oczka wodne” wraz obiektami piętrzącymi wodę i upustami o wysokości poniżej 1m;
f) place zabaw dla dzieci;
g) obiekty służące do organizowania imprez kulturalnych, rozrywkowych i sportowych
związanych z obsługą terenów objętych planem np. amfiteatr, muszla koncertowa, trybuna dla
widzów;
h) wiaty, altany, oranżerie, kawiarenki ogrodowe;
i) trasy rowerowe i ścieżki spacerowe;
j) ośrodki jeździeckie;
k) obiekty wspinaczkowe i parki linowe;
7) obsłudze turystów – należy przez to rozumieć:
a) obsługę turystów m.in. w zakresie miejsc noclegowych, sportu, rekreacji, kultury i rozrywki
(galerie artystyczne, kino, kluby, ośrodki pracy twórczej, pracownie artystyczne), gastronomii
(kawiarnie, restauracje i stołówki), handlu (punkty detaliczne), fryzjerstwa i kosmetyki;
b) zaplecze techniczno-socjalne niezbędne do obsługi programu podstawowego jakim jest obsługa
turystów;
8) pensjonacie – należy przez to rozumieć obiekt posiadający co najmniej 7 pokoi;
9) parkach leśnych – należy przez to rozumieć tereny lasów prywatnych, wyłączone z funkcji
gospodarczych i przystosowane do funkcji wypoczynkowej;
10) pracowni medycznej – należy przez to rozumieć pracownie diagnostyki medycznej, protetyki
stomatologicznej i ortodoncji, pracownie ortopedyczne, pracownie audiometryczne, pracownie
rehabilitacyjne, a także inne obiekty o podobnym zakresie usług;
11) roślinach uzupełniających – należy przez to rozumieć rośliny stanowiące tło dla roślin objętych
ścisłą ochroną gatunkową lub stanowiące wypełnienie obszaru wydzielonego z przestrzeni, w
szczególności tj. byliny, rośliny cebulowe, krzewy niskopłożące, i wolnorosnące, trawy ozdobne;
12) urządzeniu reklamowym – należy przez to rozumieć nośnik informacji i promocji wizualnej w
jakiejkolwiek materialnej formie wraz z elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami;
13) usługach turystycznych – należy przez to rozumieć całość użytkową oznaczonego terenu, w skład
której wchodzą w szczególności:
a) zespół usług wypoczynkowo-rekreacyjnych;
b) usługi uzupełniające i wzbogacające program podstawowy;
c) infrastruktura techniczna i komunikację (dojścia i dojazdy do budynków, place, miejsca postojowe
i parkingi);
d) budynkami zaplecza techniczno-socjalnego;
e) tereny zieleni towarzyszącej zabudowie;
14) usługach zdrowia – należy przez to rozumieć całość użytkową oznaczonego terenu, w skład której
wchodzą w szczególności:
a) zespół usług podstawowych tj. rehabilitacji, profilaktyki zdrowotnej, opieki nad ludźmi starszymi
i niepełnosprawnymi (w tym opieki medycznej i rehabilitacyjnej), odnowy biologicznej;
b) zespół usług uzupełniających m.in. gastronomii, rekreacji, farmaceutycznych (apteki), handlu
(punkty handlu detalicznego) i innych;
c) domy opieki nad ludźmi starszymi lub niepełnosprawnymi, budynki rehabilitacji, wodolecznictwa
i termolecznictwa;
d) budynkami zaplecza techniczno-socjalnego;
e) tereny zieleni towarzyszącej zabudowie;
f) obiekty infrastruktury technicznej i komunikacji niezbędne do funkcjonowania programu
podstawowego i uzupełniającego (dojścia i dojazdy do budynków i miejsca postojowe;
15) terenach zieleni urządzonej – należy przez to rozumieć tereny pełniące funkcje estetyczne,
rekreacyjne, zdrowotne, osłonowe, ochrony najcenniejszych gatunków i siedlisk, (tj. murawy,
trawniki, łąki kwietne, tereny zadrzewione i zakrzewione, zieleń towarzyszącą budynkom i budowlom
tworzące całość użytkową wraz z alejami spacerowymi, ścieżkami sportowymi i rowerowymi,
zbiornikami wodnymi, obiektami małej architektury, infrastrukturą niezbędną do funkcjonowania
terenów zieleni urządzonej);
16) terenach zieleni izolacyjnej – należy przez to rozumieć zieleń o składzie gatunkowym oraz formie
nasadzeń stanowiących barierę widokową lub naturalny filtr odgradzający przedsięwzięcia mogące
powodować stałe lub okresowe uciążliwości od zabudowy usługowej i terenów rekreacyjno-
sportowych wyznaczonej planem (np. oczyszczalnia ścieków, zbiorniki wody, instalacje do
pozyskiwania energii ze źródeł geotermalnych);
17) terenach zieleni rekreacyjnej – należy przez to rozumieć murawy i łąki rekreacyjne, boiska i place
trawiaste, łąki kwietne, pastwiska, zadrzewienia o charakterze parkowym lub leśnym, wyposażone w:
aleje spacerowe, ścieżki sportowe i rowerowe, zbiorniki wodne, pola do gier sportowych i
zręcznościowych (np. parki linowe), miejsca do odpoczynku, place zabaw dla dzieci, urządzone
miejsca na ogniska i miejsca do grillowania, obiekty małej architektury, urządzenia i instalacje
infrastruktury technicznej (np. oświetlenie);
18) zapleczu techniczno-socjalnym należy prze to rozmieć – np. pracownie medyczne, mieszkania
służbowe, pomieszczenia biurowe i socjalne, wypożyczalnie sprzętu sportowego, samochodów i
innych sprzętów ruchomych, obiekty i urządzenia związane z ochroną terenów i budynków, budynki
recepcji, wolnostojące urządzenia reklamowe, budynki gospodarcze, garaże, sanitariaty, budynki
socjalne-techniczne, wiaty i altany, budowle techniczne np. oczyszczalnia ścieków, obiekty piętrzące
lub gromadzące wodę.
ROZDZIAŁ II
Przepisy szczegółowe
§5.
1. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbola-mi U1 o pow. 4,48 ha, U2, o pow. 2,93 ha i U3 o pow. 2,11 ha:
1) przeznaczenie terenów U1, U2, U3: tereny usługowe, realizowane jako usługi turystyczne i usługi zdrowia;
2) w terenach U1,U2, U3 zakazuje się lokalizowania:
a) stacji paliw i stacji obsługi, centrów handlowych, domów towarowych, wolnostojących
budynków sklepów i butików, składów otwartych, tymczasowych obiektów usługowych,
handlowych i garażowych, budynków produkcyjnych;
b) budynków przeznaczonych dla masowych imprez sportowych i masowych imprez
rozrywkowych;
3) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:
a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg
wewnętrznych KDW1, KDW2, KDW4 i KDW5,
b) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych:
20 % powierzchni działki budowlanej w terenach U1, U2;
30% powierzchni działki budowlanej w terenie U3;
c) maksymalna wysokość budynków:
15 m w terenach U1 i U2;
9,5 m od strony przystokowej w terenach U3;
d) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 70% powierzchni działki budowlanej;
e) dopuszcza się:
dachy płaskie, dwu lub wielospadowe o kącie nachylenia połaci od 250 -450 , dwu lub
wielokrzywiznowe, stożkowe oraz kopulaste o kącie nachylenia połaci od 10 -900, dachy zielone
(ogrody na dachach);
w terenach U1,U2 punktowe wypiętrzenia budynków o jedną kondygnację, nie licząc poddaszy
nie przeznaczonych na pobyt ludzi i nadbudówek ponad dachem takich jak: maszynownia,
centrala wentylacyjna, klimatyzacyjna lub kotłownia;
wyższą wysokość zabudowy niż określona w pkt. 3c) dla budynków przeznaczonych do
termoterapii, wodolecznictwa, rehabilitacji oraz budynków przeznaczonych do uprawiania
sportów w halach np. z basenami, jednak nie wyższą jak 25 m;
lokalizację obiektów infrastruktury technicznej, miejsc postojowych i dojazdów do budynków i
urządzeń nie wydzielonych na rysunku planu;
4) miejsca postojowe:
a) w granicach terenu U1, U2, U3 ustala się obowiązek lokalizowania miejsc postojowych;
b) ustala się minimalną ilość miejsc postojowych dla samochodów osobowych:
przy budynkach zamieszkania zbiorowego (hotele, domy opieki, itp.) – 40 miejsc postojowych na 100 łóżek;
przy usługach handlowych – 1 miejsce postojowe na 40 m2 powierzchni użytkowej;
przy usługach gastronomicznych – 1 miejsce postojowe na 4 miejsca konsumpcyjne;
przy obiektach rekreacyjno-sportowych - 1 miejsce postojowe na 5 osób korzystających z obiektów sportowych lub rekreacyjnych;
przy pensjonatach: co najmniej 1 miejsce postojowe na 1 pokój noclegowy;
przy innych usługach: 4 miejsca postojowe na 100m2 powierzchni użytkowej;
c) ustala się minimalną ilość miejsc postojowych dla samochodów dostawczych - co najmniej jedno miejsce postojowe na każde 200 m2 powierzchni użytkowej:
d) miejsca postojowe należy realizować w formie:
parkingów terenowych;
obiektów parkingowo - garażowych podziemnych;
5) dostępność komunikacyjna terenu:
a) terenu U1: przez drogi wewnętrzne KDW1 i KDW2;
b) terenu U2: przez drogi wewnętrzne KDW1, KDW2;
c) terenu U3: przez drogi wewnętrzne KDW2, KDW4 i KDW5;
6) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej:
a) sieci infrastruktury technicznej należy lokalizować wzdłuż ciągów komunikacyjnych;
b) zaopatrzenie w energię elektryczną: zasilanie w energię elektryczną budowli i budynków lokalizowanych w granicach planu realizowane będzie poprzez system linii kablowych średniego 15 SV i niskiego napięcia Nn, sieć rozdzielczą kablową i stacje transformatorowe (lokalizowane jako obiekty wolnostojące z wydzieleniem samodzielnych działek lub jako urządzenia wbudowane w budynki), przy czym dopuszcza się możliwość korzystania z indywidualnych źródeł energii elektrycznej, jeżeli że nie pogorszą one stanu środowiska;
c) zaopatrzenie w gaz:
ze stacji gazowej redukcyjno-pomiarowej zlokalizowanej na terenie Domaradza, istniejącą i projektowaną siecią przesyłowo-rozdzielczą, średnioprężną i niskoprężną (DN200 – DN65);
przez projektowane przyłącza gazowe z projektowanej sieci gazowej niskoprężnej;
dopuszcza się korzystanie z alternatywnych źródeł gazu, w tym ze zbiorników na gaz płynny;
w strefach technicznych obowiązuje zakaz lokalizacji budynków (w tym stałych magazynów) i składów, oraz zakaz sadzenia drzew;
d) zaopatrzenie w wodę: z sieci wodociągowej o przekrojach od Ø25 do Ø300, opartych na ujęciach wód podziemnych i powierzchniowych, przy czym dopuszcza się lokalizację stacji wodociągowej, przepompowni wody i zbiorników wody - obsługujących obiekty na terenach objętych planem;
e) ogrzewanie: zaopatrzenie z lokalnych źródeł ciepła wbudowanych lub wolnostojących, opartych na technologiach lub paliwach ekologicznych (w szczególności w oparciu o energię cieplną pochodzącą z wód geotermalnych i energii słonecznej);
f) odprowadzanie i unieszkodliwienie ścieków:
w systemie grawitacyjno – pompowym poprzez projektowane urządzenia i sieci kanalizacyjne (Ø40 do Ø200) zakończone indywidualną oczyszczalnią ścieków, obsługującą tereny objęte planem;
ścieki technologiczne powstające w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej i odprowadzane do kanalizacji lub innego odbiornika należy wstępnie oczyszczać;
g) odprowadzanie wód opadowych: z terenów usługowych – po podczyszczeniu do odbiorników lokalnych lub do kanalizacji deszczowej;
h) gromadzenie i usuwanie odpadów komunalnych i pochodzących z prowadzonej działalności usługowo-handlowej: na zasadach przyjętych w gminie;
i) w zakresie telekomunikacji: realizacja sieci telekomunikacyjnych za pomocą kanalizacji teletechnicznej, przyłączy kablowych ziemnych lub innych dostępnych rozwiązań;
j) w zakresie melioracji: przy realizacji zabudowy należy uwzględniać istniejące systemy drenarskie, dopuszcza się przebudowę tych systemów lub budowę nowych;
7) zasady zagospodarowania wynikające z potrzeby ochrony środowiska:
a) w terenach, oznaczonych na rysunku planu jako obszary występowania skupisk gatunków roślin objętych ochroną ścisłą, należy zachować i eksponować stanowiska roślin objętych ochroną ścisłą poprzez:
zakaz lokalizacji obiektów i urządzeń budowlanych;
wydzielenie obszaru występowania skupisk gatunków roślin objętych ochroną np. w formie niskiego żywopłotu, ażurowego ogrodzenia;
utrzymanie warunków siedliskowych sprzyjających zachowaniu gatunków roślin objętych ochroną ścisłą poprzez odpowiednie zagospodarowanie terenów (m.in. jako łąk kwietnych lub muraw) lub stosowanie do ich obsadzenia roślin uzupełniających, o wymaganiach siedliskowych zbliżonych do wymagań gatunków roślin objętych ochroną ścisłą;
b) każdy teren, na którym może dojść do zanieczyszczenia powierzchni substancjami ropopochodnymi lub chemicznymi winien być utwardzony
i skanalizowany, a zanieczyszczenia przed ich wprowadzeniem do kanalizacji deszczowej lub innego odbiornika winny być zneutralizowane na terenie własnym inwestora;
c) dla celów ochrony przed hałasem ustala się dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku:
dla terenów U1, U3: maksymalny poziom hałasu, jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych;
dla terenów U2: maksymalny poziom hałasu, jak dla terenów domów opieki społecznej.
d) w terenach U3 wprowadza się nakaz zagospodarowania w sposób podporządkowany wymogom zapewnienia stabilności oraz odwodnienia stoku;
8) tereny usługowe, oznaczone w planie symbolami U1, U2, U3 należy użytkować jako jednorodną całość, powiązaną funkcjonalnie z terenami U4, U5, ZP/US1, ZP/US2, ZP1, ZP2, ZP3, KDW1-KDW5;
2. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem U4, o pow. 0,86 ha:
1) przeznaczenie terenów U4: tereny usługowe, realizowane jako usługi turystyczne, oraz związane z tą funkcją obiekty rekreacyjno – sportowe, a w szczególności przeznaczone do uprawiania sportu i rekreacji na „wolnym powietrzu tj. odkryte korty tenisowe, pola golfowe, tereny jeździectwa rekreacyjnego i hipoterapii i inne;
2) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:
a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg wewnętrznych KDW2, KDW5;
b) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 15 % powierzchni działki budowlanej;
c) maksymalna wysokość budynków: 11 m;
dachy płaskie, dwu lub wielospadowe o kącie nachylenia połaci od 250 -450, dwu lub wielokrzywiznowe, stożkowe oraz kopulaste o kącie nachylenia połaci od 10 -900, dopuszcza się realizację ogrodów na dachach;
d) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 70% powierzchni działki budowlanej;
3) w granicach terenu U4 ustala się obowiązek lokalizowania miejsc postojowych i minimalną liczbę miejsc postojowych:
1 miejsce postojowe na 1 pokój noclegowy w pensjonacie;
1 miejsce postojowe na 5 osób korzystających z obiektów rekreacyjno-sportowych;
4) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogi wewnętrzne KDW2 i KDW5;
5) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6;
6) zasady zagospodarowania wynikające z potrzeby ochrony środowiska:
a) każdy teren, na którym może dojść do zanieczyszczenia powierzchni substancjami ropopochodnymi lub chemicznymi winien być utwardzony i skanalizowany, a zanieczyszczenia przed ich wprowadzeniem do kanalizacji deszczowej lub innego odbiornika, winny być zneutralizowane na terenie własnym inwestora;
b) dla celów ochrony przed hałasem dla terenów U4 ustala się dopuszczalny poziom hałasu w środowisku: jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych;
c) w terenach U4 wprowadza się nakaz zagospodarowania w sposób podporządkowany wymogom zapewnienia stabilności oraz odwodnienia stoku.
3. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem U5, o pow. 0,12 ha:
1) przeznaczenie terenu U5: tereny usługowe, przeznaczone pod realizację parkingów, budynków zaplecza socjalno-technicznego tj. budynków recepcji, budynków i urządzeń związanych z ochroną terenów kompleksu wypoczynkowo-rekreacyjnego, obiektów rekreacyjno-sportowych, terenów zieleni;
2) w terenach U5 dopuszcza się lokalizację:
a) wielkogabarytowych urządzeń reklamowych, o maksymalnej wysokości 30 m;
b) obiektów infrastruktury technicznej;
c) obiektów małej architektury;
3) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:
a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg wewnętrznych KDW1 i KDW2;
b) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 5 % powierzchni terenu działki budowlanej;
c) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 85% powierzchni działki budowlanej;
d) maksymalna wysokość budynków: 9,5 m;
e) dachy płaskie, dwu lub wielospadowe o kącie nachylenia połaci od 250 -450, dwu lub wielokrzywiznowe, stożkowe oraz kopulaste o kącie nachylenia połaci od 10 -900, dopuszcza się realizację ogrodów na dachach;
4) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogi wewnętrzne KDW1 i KDW2;
5) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6;
6) zasady zagospodarowania wynikające z potrzeby ochrony środowiska:
a) każdy teren, na którym może dojść do zanieczyszczenia powierzchni substancjami ropopochodnymi lub chemicznymi winien być utwardzony i skanalizowany, a zanieczyszczenia przed ich wprowadzeniem ich do kanalizacji deszczowej lub innego odbiornika, winny być zneutralizowane na terenie własnym inwestora;
b) dla celów ochrony przed hałasem dla terenów U5 ustala się dopuszczalny poziom hałasu w środowisku: jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych.
4. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem ZP/US1, o pow. 2,42 ha:
1) przeznaczenie terenu ZP/US1: tereny zieleni urządzonej, rekreacji i sportu przeznaczone pod zieleń rekreacyjną i obiekty rekreacyjno – sportowe, przeznaczone w szczególności do uprawiania sportów „na wolnym powietrzu” tj. pola golfowe, boiska sportowe do piłki nożnej i ręcznej, korty tenisowe, ściany wspinaczkowe, place zabaw i miejsca do odpoczynku, pola do gry w minigolfa, trawiaste boiska do gier, miejsce na ognisko, ścieżki rowerowe i spacerowe, parki linowe i inne;
2) w terenach ZP/US1 dopuszcza się lokalizację:
a) budynków gospodarczych;
b) obiektów małej architektury, w szczególności: wiat, zadaszeń, altan, pergoli, oranżerii i zadaszonych tarasów, sanitariatów;
c) platform widokowych;
d) budynków kawiarni ogrodowych wraz ogródkami gastronomicznymi;
e) obiektów infrastruktury technicznej niezbędnych do realizacji ustaleń planu (w szczególności: oświetlenia; studni głębinowych, przepompowni, instalacji do oczyszczania ścieków pochodzących z terenu objętego planem, instalacji związanych z pozyskiwaniem ciepła ze złóż geotermalnych, przy czym obiekty te należy oddzielić od pozostałych terenów ogrodzeniem i zielenią izolacyjną);
f) miejsc postojowych, obiektów parkingowo-garażowych podziemnych, w tym przykrytych trawiastymi tarasami;
3) wskaźniki zagospodarowania terenu i parametry zabudowy ZP/US1:
a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg wewnętrznych KDW4 i KDW5;
b) co najmniej 30% powierzchni terenu powinno być zagospodarowane w formie muraw i łąk, boisk i placów trawiastych;
c) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 50% powierzchni terenu działki budowlanej;
d) maksymalna wysokość:
budynków gospodarczych, wiat, altan i oranżerii 7 m;
budynków innych niż wyżej wymienione: 9,5 m;
e) dachy płaskie, dwu lub wielospadowe o kącie nachylenia połaci od 250 -450, dwu lub wielokrzywiznowe, stożkowe oraz kopulaste o kącie nachylenia połaci od 10 -900, dachy zielone (ogrody na dachach);
f) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 45% powierzchni działki budowlanej;
4) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogi wewnętrzne KDW4 i KDW5;
5) teren należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną;
6) ustala się dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku dla terenu ZP/US1: maksymalny poziom hałasu, jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych;
7) wprowadza się nakaz zagospodarowania w sposób podporządkowany wymogom zapewnienia stabilności oraz odwodnienia gruntu;
8) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6;
5. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem ZP/US2, o pow. 1,43 ha:
1) przeznaczenie terenu ZP/US2: tereny zieleni urządzonej, rekreacji i sportu;
2) teren ZP/US2 należy zagospodarować w formie zieleni rekreacyjnej, gdzie dopuszcza się
lokalizację:
a) urządzeń i instalacji infrastruktury technicznej niezbędnych do realizacji ustaleń planu, w szczególności: oświetlenia; studni głębinowych, przepompowni, instalacji do oczyszczania ścieków pochodzących z terenu objętego planem, instalacji związanych z pozyskiwaniem ciepła ze złóż geotermalnych, przy czym tereny lokalizacji budynków i budowli infrastruktury technicznej należy oddzielić od pozostałych terenów ogrodzeniem i zielenią izolacyjną;
b) platform widokowych;
c) obiektów małej architektury, m.in.:
tarasów;
„oczek wodnych”;
altan, wiat, zadaszeń o maksymalnej wysokości 6 m;
ścieżek spacerowych i rowerowych, miejsc odpoczynku, placów zabaw dla dzieci;
d) parków linowych;
e) budynków kawiarni ogrodowych wraz ogródkami gastronomicznymi, oranżerii, sanitariatów, budynków gospodarczych, niezbędnych do obsługi terenu (np. do przechowalnia sprzętu ogrodniczego i sprzętu do utrzymania i konserwacji infrastruktury sportowo-rekreacyjnej), o maksymalnej wysokości 7,5 m, o dachach z połaciami nachylonymi pod kątem 5° do 40° lub dachach kopułowych, tarasowych, dachach zielonych (tzw. ogrody na dachu);
3) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogę wewnętrzną KDW4;
4) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków i budowli nadziemnych: 4 m od linii rozgraniczających drogi wewnętrznej KDW4;
5) ustala się dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku dla terenu ZP/US2: maksymalny poziom hałasu, jak dla terenów rekreacyjno-wypoczynkowych;
6) wprowadza się nakaz zagospodarowania w sposób podporządkowany wymogom zapewnienia stabilności oraz odwodnienia gruntu;
7) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 70 % powierzchni terenu działki budowlanej;
8) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 20% powierzchni działki budowlanej;
9) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6.
6. Ustala sie zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem ZP1, o pow. 0,12 ha;
1) przeznaczenie terenu ZP1: tereny zieleni rekreacyjnej;
2) w terenach ZP1 zakazuje się lokalizacji obiektów i urządzeń budowlanych za wyjątkiem:
a) sieci, urządzeń i obiektów infrastruktury technicznej;
b) obiektów małej architektury (w szczególności ścieżek spacerowych, zadaszonych i niezadaszonych miejsc do odpoczynku, sanitariatów, placów zabaw dla dzieci, pergoli, altan, deszczochronów, wiat ogrodowych o pow. użytkowej do 40,0 m2 i wysokości do 4 m;
3) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogę wewnętrzną KDW1;
4) tereny oznaczone w planie symbolem ZP1 należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną.
7. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami ZP2 o pow. 0,07 ha i ZP3, o pow. 0,25 ha:
1) przeznaczenie terenów ZP2 i ZP3: tereny zieleni urządzonej realizowanej jako parki leśne;
2) w terenach ZP2 i ZP3 zakazuje się lokalizacji obiektów i urządzeń budowlanych za wyjątkiem:
a) sieci, urządzeń i obiektów infrastruktury technicznej;
b) ścieżek spacerowych i miejsca odpoczynku;
c) pergoli, altan, deszczochronów, wiat ogrodowych o pow. użytkowej do 40,0 m2 i wysokości do 6 m;
3) tereny oznaczone w planie symbolem ZP2 i ZP3 powinny być powiązane funkcjonalnie z terenem ZP/US1;
4) dostępność komunikacyjna:
a) terenu ZP3: przez drogę wewnętrzną KDW 5;
b) terenu ZP2: przez teren ZP/US1 dojazdem o szerokości 5 m, nie wydzielonym liniami rozgraniczającymi na rysunku planu.
8. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami, oznaczone na rysunku planu symbolami MN1, o pow. 1,48 ha, MN2, o pow. 1,46 ha, MN3, o pow. 0,35 ha;
1) przeznaczenie terenów MN1-MN3: tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;
2) w terenach MN1 – MN3 dopuszcza się lokalizację:
a) budynków gospodarczych oraz garaży na samochody osobowe i dostawcze do 2,5 t;
b) obiektów małej architektury, wiat, altan, oranżerii;
c) terenów zieleni urządzonej i placów zabaw dla dzieci;
d) sieci, urządzeń i instalacji infrastruktury technicznej;
e) dojazdów i dojść do budynków i budowli o minimalnej szerokości 4,5 m;
3) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:
a) nieprzekraczalna linia zabudowy dla budynków: 4 m od linii rozgraniczających dróg wewnętrznych KDW2, KDW3, KDW4;
b) minimalny wskaźnik terenów biologicznie czynnych: 40% powierzchni działki budowlanej;
c) maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy: 55% powierzchni działki budowlanej;
d) maksymalna wysokość budynków mieszkalnych: 11 m;
e) maksymalna wysokość budynków gospodarczych i garażowych: 7,5 m;
f) geometria dachów: dachy dwuspadowe, czterospadowe lub wielospadowe, o kącie nachylenia głównych połaci dachowych od 25°- 45°;
g) na obszarze wydzielonym liniami rozgraniczającymi wprowadza się obowiązek utrzymania jednolitego układu kalenic przy zachowaniu głównej połaci dachowej skierowanej do drogi oraz jednolitej formy i pokrycia dachu oraz wysokości okapów i wysokości budynków;
4) miejsca postojowe: należy zapewnić co najmniej 2 miejsca postojowe na terenie działki (w tym w budynkach garażowych);
5) dostępność komunikacyjna terenu: przez drogi wewnętrzne KDW2, KDW3, KDW4;
6) ustala się dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku dla terenów MN1-MN3: maksymalny poziom hałasu, jak dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;
7) zasady obsługi terenu oraz modernizacji rozbudowy i budowy systemów w zakresie infrastruktury technicznej – jak w ust.1 pkt 6;
9. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem ZL1, o pow. 0,10 ha:
1) przeznaczenie terenu ZL1: lasy;
2) dopuszcza się lokalizację budynków i budowli służących gospodarce leśnej, obronności lub bezpieczeństwu państwa, oznakowaniu nawigacyjnemu, geodezyjnemu, ochronie zdrowia oraz urządzeń służących turystyce;
3) dostępność komunikacyjna terenu: dojazdem o szerokości 5 m, nie wydzielonym liniami rozgraniczającymi na rysunku planu.
10. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami KDW1 o pow. 0,50 ha, KDW2 o pow. 1,22 ha, KDW3, o pow. 0,03 ha, KDW4 o pow. 0,16 ha, KDW5 o pow. 0,11 ha:
1) przeznaczenie terenów KDW1 - KDW5: tereny dróg wewnętrznych, obsługujących tereny kompleksu wypoczynkowo - rekreacyjnego i tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej MN1-MN3, powiązane z drogą lokalną relacji Barycz-Izdebki;
2) ustala się szerokości dróg wewnętrznych i ciągu pieszo-jezdnego w liniach rozgraniczających:
a) KDW1: 12 m;
b) KDW2: 10 m;
c) KDW5: 8 m;
d) KDW3, KDW4: 6m;
3) w liniach rozgraniczających dróg dopuszcza się lokalizację chodników, ścieżek rowerowych i urządzeń niezbędnych do obsługi drogi;
4) w liniach rozgraniczających dróg KDW1 i KDW2 dopuszcza się lokalizację miejsc postojowych.
11. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami R1 o pow.3,75 ha i R2 o pow. 0,62 ha;
1) przeznaczenie terenu R1 i R2: tereny rolne;
2) w terenach R1 i R2 dopuszcza się:
a) lokalizację sieci i urządzeń infrastruktury technicznej;
b) lokalizację dróg dojazdowych do pól i lasów;
3) dostępność komunikacyjna terenów R1 i R2: przez drogi wewnętrzne KDW1 i KDW2.
12. Szczególne warunki zagospodarowania oraz ograniczenia w użytkowaniu terenów U1-U5, ZP/US1, ZP/US2, ZP1, ZP2, ZP3, KDW1-KDW5:
1) tereny określone w ust.12, należy zagospodarować jako powiązaną funkcjonalnie całość (kompleks wypoczynkowo - rekreacyjny), z uwzględnieniem występowania stanowisk i skupisk roślin objętych ochroną prawną;
2) szczególne zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem:
a) w terenach U1-U3 dopuszcza się łączenie i podział działek, pod warunkiem, że powierzchnia nowowydzielonej działki nie będzie mniejsza jak 0,30 ha, minimalna szerokość frontu działki nie będzie mniejsza jak 20 m, a do każdej nowoprojektowanej działki zapewniony zostanie dostęp do drogi publicznej;
b) w terenach U4 dopuszcza się łączenie i podział działek, pod warunkiem, że powierzchnia nowowydzielonej działki nie będzie mniejsza jak 0,20 ha, a do każdej nowoprojektowanej działki zapewniony zostanie dostęp do drogi publicznej;
c) w terenach MN1 – MN3 minimalna powierzchnia nowowydzielonych działek budowlanych powinna wynosić:
500 m2 dla terenów zabudowy jednorodzinnej wolnostojącej;
350 m2 dla terenów zabudowy bliźniaczej lub szeregowej 350 m2;
d) tereny U5 należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną;
e) tereny ZP/US1 należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną;
f) tereny ZP/US2 należy zagospodarować jako jedną działkę budowlaną;
g) w terenach R1 i R2 dopuszcza się łączenie i podział działek rolnych;
3) wejścia do budynków, obiekty sportowe i rekreacyjne, w szczególności: place gier i zabaw, baseny, miejsca dla widowni oraz dla spacerowiczów, należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych;
4) dopuszcza się:
a) lokalizację dojazdów do budynków i budowli o minimalnej szerokości 4,5 m, realizowanych jako sięgacze zakończone placem manewrowym umożliwiającym dostęp pojazdom ratownictwa do wszystkich obsługiwanych przez nie terenów i obiektów.
b) lokalizację parkingów podziemnych w terenach U1-U5 i ZP/US1, MN1-MN3, pod warunkiem, że inwestycja nie naruszy struktury gruntu powodując jego osuwanie;
c) lokalizację tymczasowych miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w ilości do 10 stanowisk) pod warunkiem, że ich lokalizacja nie będzie powodowała uciążliwości dla terenów sąsiednich;
d) nieznaczne zwiększenie wysokości budynków, ustalonej planem w przypadku, gdy wynika to z ukształtowania terenu lub względów technicznych, lecz nie więcej niż o 10 %;
e) podpiwniczenie budynków, pod warunkiem, że inwestycja nie naruszy struktury gruntu powodując jego osuwanie;
f) lokalizację elementów zagospodarowania terenu nie wymienionych w planie i niezbędnych do funkcjonowania usług wydzielonych liniami rozgraniczającymi, a tworzących całość użytkową wydzielonego terenu;
4) wprowadza się nakaz dostosowania posadowienia obiektów budowlanych do warunków geotechnicznych terenów, oznaczonych na rysunku planu jako U3, U4, ZP/US1 i ZP/US2;
5) do czasu realizacji ustaleń planu tereny objęte planem pozostawia się w dotychczasowym użytkowaniu, bez możliwości ich zabudowy budynkami lub budowlami o charakterze tymczasowym, nie związanych z realizacją zagospodarowania zgodnego z ustaleniami planu.
ROZDZIAŁ III
Przepisy końcowe
§ 6
Ustala się jednorazową opłatę od wzrostu wartości nieruchomości, w przypadku jej zbycia dla terenów objętych granicami planu w wysokości 10 %.
§ 7
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Domaradz
§ 8
Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
Uchwała Nr VII/43/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego
Gminnego Ośrodka Kultury w Domaradzu za rok 2010.
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
ze zm.) oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (tekst jednolity Dz.U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Zatwierdza się Roczne sprawozdanie finansowe Gminnego Ośrodka Kultury
w Domaradzu składające się z :
1/ bilansu sporządzonego na dzień 31 grudnia 2010 r. wykazującego po
stronie aktywów i pasywów kwotę 36.013,40 zł stanowiącego załącznik
Nr 1 do uchwały
2/ rachunku zysków i strat za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2010 r.
zamykający się zysk w wys. 3.813,62 zł stanowiący załącznik Nr 2 do
uchwały,
3/ informacji dodatkowej stanowiącej załącznik Nr 3 do Uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr VII/44/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 litera a ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
z póżn.zm)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Wyraża się zgodę na nieodpłatne nabycie na rzecz Gminy nieruchomości położonych w Baryczy: Nr 1633/2 o pow. 0,0154 ha i Nr 1634/2 o pow. 0.0149 ha
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr VII/ 45/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie nieodpłatnego nabycia działki na rzecz Gminy Domaradz.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „a” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
Rada Gminy
uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Wyraża się zgodę na nieodpłatne nabycie działek stanowiących własność Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Rzeszowie, położonych w Domaradzu, oznaczonych w operacie ewidencji gruntów jako działki : Nr 6067/4 o powierzchni 0,30 ha Nr 6067/5 o powierzchni 0,13 ha
i Nr 10225 o powierzchni 0.20 ha .
2. Działki są niezbędne do realizacji inwestycji :
1/ „Budowa kanalizacji i oczyszczalni ścieków”
2/ „Punkt widokowy”- inwestycja kulturowa
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy .
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr VII/46/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 litera a ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
ze zm)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Wyraża się zgodę na nabycie na rzecz Gminy nieruchomości położonej
w Golcowej: Nr 3620 o pow. 0,02 ha.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr VII/47/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie: uznania rolnictwa za priorytet polskiej prezydencji
w Unii Europejskiej i wyrównania dopłat rolniczych dla Polski.
Na podstawie art. 18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r Nr 142, poz.1591, z późń zm.)
Rada Gminy uchwala
co następuje:
§ 1
Rada Gminy Domaradz zwraca się do Prezesa Rady Ministrów Pana Donalda Tuska o to, by w ramach Prezydencji Polskiej w Unii Europejskiej w II połowie 2011 r za jeden z priorytetów Polski uznana została kwestia rolnictwa a w szczególności sprawa wyrównania poziomu dopłat rolniczych dla Polski , aby polscy rolnicy nie byli dyskryminowani w stosunku do rolników państw tzw. starej Unii.
Wyrównanie dopłat Rada uważa za sprawę kluczową dla przyszłości rolnictwa w Polsce i sprawa ta powinna być traktowana przez polski rząd jako problem najwyższej wagi.
§ 2
Rada zobowiązuje Przewodniczącego Rady do niezwłocznego przesłania niniejszej uchwały Prezesowi Rady Ministrów Panu Donaldowi Tuskowi.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr VII/48/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie dokonania zmian w uchwale budżetowej na rok 2011.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 )
Rada Gminy Domaradz
u c h w a l a co następuje :
§ 1
1. Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 281 432,46 zł
Dział Rozdz. Parag. Treść Kwota
400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną,
gaz i wodę 248 932,46
40002 Dostarczanie wody 248 932,46
Dochody majątkowe:
- wpłata nie wykorzystanych środków
nie wygasających 248 932,46
6680 Wpłata środków finansowych z niewykorzystanych
w terminie wydatków, które nie wygasają z upływem
roku budżetowego 248 932,46
710 Działalność usługowa 12 700,00
71004 Plany zagospodarowania przestrzennego 12 700,00
dochody bieżące 12 700,00
- wpłata na pokrycie kosztów zmiany obowiązującego
studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
przestrzennego dla przedsięwzięcia polegającego na
budowie farmy wiatrakowej w Baryczy 12 700,00
0960 Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci
pieniężnej 12 700,00
900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 10 000,00
90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód 10 000,00
6680 Wpłata środków finansowych z niewykorzystanych
w terminie wydatków, które nie wygasają z upływem
roku budżetowego 10 000,00
926 Kultura fizyczna i sport 9 800,00
Dochody bieżące 9 800,00
- dofinansowanie otrzymana z Ministerstwa Sportu
na zajęcia sportowo – rekreacyjne dla dzieci 9 800,00
92695 Pozostała działalność 9 800,00
2440 Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację
zadań bieżących jednostek sektora finansów
publicznych 9 800,00
2. Zwiększa się wydatki budżetu gminy o kwotę 471 927,46 zł.,
Dział Rozdz. Parag. Treść Kwota
400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną,
gaz i wodę 248 932,46
40002 Dostarczanie wody 248 932,46
Wydatki majątkowe na: 248 932,46
1) inwestycje i zakupy inwestycyjne 248 932,46
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 248 932,46
710 Działalność usługowa 12 700,00
71004 Plany zagospodarowania przestrzennego 12 700,00
Wydatki bieżące na; 12 700,00
1) wydatki jednostek budżetowych 12 700,00
w tym:
- związane z realizacją zadań statutowych 12 700,00
4300 Zakup usług pozostałych 12 700,00
801 Oświata i wychowanie 84 615,00
80101 Szkoły podstawowe 62 775,00
Wydatki majątkowe na: 62 775,00
1) inwestycje i zakupy inwestycyjne 62 775,00
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 62 775,00
80113 Dowożenie uczniów do szkół 21 840,00
Wydatki bieżące na; 21 840,00
1) wydatki jednostek budżetowych 21 840,00
w tym:
- związane z realizacją zadań statutowych 21 840,00
4300 Zakup usług pozostałych 21840,00
900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 115 880,00
90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód 115 880,00
Wydatki majątkowe na: 115 880,00
1) inwestycje i zakupy inwestycyjne 115 880,00
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 115 880,00
926 Kultura fizyczna i sport 9 800,00
92695 Pozostała działalność 9 800,00
Wydatki bieżące na; 9 800,00
1) wydatki jednostek budżetowych 9 800,00
w tym:
- związane z realizacją zadań statutowych 9 800,00
4300 Zakup usług pozostałych 9 800,00
§ 2
1. Zwiększa się planowany deficyt o kwotę 190 495,00 złotych.
2.Ustala się deficyt w wysokości 2 252 859,10 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytu w kwocie 1 257 860,00 zł. oraz wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 994 999,10 zł.
3. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 2 891 859,10 zł
§ 952 Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów
na rynku krajowym 1 896 860,00 zł.
§ 950 Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy 994 999,10 zł.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr VII/ 49/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Domaradz.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 230 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.)
Rada Gminy w Domaradzu
uchwala co następuje:
§ 1
W Uchwale Nr IV/13/2011 Rady Gminy Domaradz z dnia 28 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Domaradz wprowadza się następujące zmiany:
1) dodaje się § 5 w brzmieniu:
„Upoważnia się Wójta Gminy Domaradz do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, nie stanowiących przedsięwzięcia, o których mowa w art. 226 ust. 4 pkt 2 ustawy o finansach publicznych:
1) zawieranych na czas określony w zakresie:
a) dowozu uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Brzozowie.”
2) Dotychczasowy § 5 otrzymuje oznaczenie § 6.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr VII/50/11
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze roku budżetowego.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym( tekst jednolity Dz. U z 2001 Nr 142 poz. 1591 z późn. zm) oraz art.266 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z póź. zm.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
1. Określa się, że informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze roku budżetowego, opracowuje się w formie tabelarycznej i opisowej.
2. Część tabelaryczna obejmuje plan po zmianach i wykonanie:
1) dochodów według szczegółowości do działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem dochodów bieżących
i majątkowych,
2) wydatków według szczegółowości do działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem wydatków bieżących
i majątkowych,
3) przychodów i rozchodów budżetowych,
4) dochodów i wydatków rachunków dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
5) dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie.
6) dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatków na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Część opisowa obejmuje:
1) omówienie realizacji dochodów i wydatków budżetowych,
2) omówienie przychodów i rozchodów budżetu gminy,
4. Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej w tym, o
przebiegu realizacji przedsięwzięć ujętych w załączniku do WPF sporządzana jest w
szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale w sprawie wieloletniej
prognozy finansowej, w formie tabelarycznej.
5. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego przez samorządowe instytucje kultury za I półrocze powinna w szczególności zawierać:
1) zestawienie przychodów i wydatków jednostki w szczególności z planem finansowym obejmująca plan, wykonanie i % wykonania w formie tabelarycznej
2) informację o stanie należności i zobowiązań w tym wymagalnych w formie tabelarycznej
3) krótki opis przychodów i wydatków.
§ 2
1. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy przygotowują materiały do informacji w zakresie określonym w § 1 ust.3 w terminie do 31 lipca roku budżetowego.
2. Opracowane materiały składane są Skarbnikowi Gminy, który nadzoruje
terminowość i kompletność złożonych materiałów.
§ 3
Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej, informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze z terminie do 31 sierpnia roku budżetowego.
§ 4
Traci moc uchwał Nr XXXVII/256/10 Rady Gminy Domaradz z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze roku budżetowego.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr VII/51/2011
Rady Gminy Domaradz
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie dokonania zmian w uchwale budżetowej na rok 2011.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237, art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) oraz Uchwały Nr IV/12/2011Rady Gminy Domaradz z dnia 28 stycznia 2011 r. Uchwała budżetowa na 2011 rok.
Rada Gminy Domaradz
u c h w a l a co następuje :
§ 1
1. Zmniejsza się dochody gminy o kwotę 401 145,00 zł.
Dział Rozdział Parag. Treść Kwota
720 Informatyka 401 145,00
72095 Pozostała działalność 401 145,00
Dochody majątkowe:
- dotacja i środki na finansowanie
wydatków na realizację zadań
finansowanych z udziałem środków
o których mowa w art. 5 ust.1
pkt 2 i3 (dla Projektu PSeAP) 401 145,00
6647 Dotacje celowe otrzymane przez
jednostkę samorządu terytorialnego
będącej instytucją wdrażającą
na inwestycje i zakupy inwestycyjne
realizowane na podstawie porozumień
(umów). 401 145,00
2. Zmniejsza się wydatki gminy o kwotę 477 426,00 zł.
Dział Rozdział Parag. Treść Kwota
720 Informatyka 477 426,00
72095 Pozostała działalność 477 426,00
Wydatki majątkowe na:
1) Inwestycje zakupy inwestycyjne w tym
na programy finansowane z udziałem środków,
o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w części związanej z realizacją zadań jednostki
samorządu terytorialnego 477 426,00
6057 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 401 145,00
6059 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 76 281,00
3. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 45 000,00 zł.
Dział Rozdział Parag. Treść Kwota
754 Bezpieczeństwo publiczne
i ochrona przeciwpożarowa 45 000,00
75412 Ochotnicze straże pożarne 45 000,00
Wydatki majątkowe na:
1) Inwestycje zakupy inwestycyjne w tym
na programy finansowane z udziałem środków,
o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w części związanej z realizacją zadań jednostki
samorządu terytorialnego 45 000,00
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 45 000,00
§ 2
1. Zmniejsza się planowany deficyt o kwotę 31 281,00 złotych.
2.Ustala się deficyt w wysokości 2 221 578,10 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytu w kwocie 1 226 579,00 zł. oraz wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 994 999,10 zł.
2. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 2 860 578,10 zł
§ 952 Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów
na rynku krajowym 1 865 579,00 zł.
§ 950 Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy 994 999,10 zł.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwala Nr VII/52/2011
Rady Gminy w Domaradzu
z dnia 27 czerwca 2011 r.
w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Domaradz.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 231 ust. 1 oraz art. 232 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.)
Rada Gminy w Domaradzu
uchwala co następuje:
§ 1
W związku ze zmianami harmonogramu finansowania dla projektu „PSeAP- Podkarpacki System e-Administracji Publicznej” i realizacji projektu na lata 2011 – 2013 tj. zmniejszenia finansowania w roku 2011, a zwiększenie w roku 2012 i roku 2013:
1. Zmienia się zakres wykonywania wieloletniego projektu pn.”Dostęp obywateli do informacji sektora publicznego oraz umożliwienie komunikowania się obywateli z sektorem publicznym przy wykorzystaniu systemów telefonicznych ” finansowanego z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, stanowiącego przedsięwzięcie o którym mowa w art. 226 ust. 4 pkt 1 lit. a ustawy o finansach publicznych, określone w załączniku Nr 2 do uchwały Nr IV/12/11 Rady Gminy
w Domaradzu z dnia 28 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Domaradzu w następujący sposób:
- łączne nakłady finansowe wynoszą 1 058 290,00 zł,
- limit 2011 r. wynosi 190 009,00 zł,
- limit 2012 r. wynosi 658 451,00 zł,
- limit 2013 r. wynosi 209 830,00 zł.
- limit zobowiązań wynosi 1 058 290,00 zł.
2. Zmniejsza się wydatki na przedsięwzięcie, o którym mowa w ust. 1, łącznie o kwotę 24 556,00 zł, w tym:
1) w 2011 r. zmniejsza się o kwotę 477 426,00 zł;
2) w 2012 r. zwiększa się o kwotę 443 040,00 zł;
3) w 2013 r. zwiększa się o kwotę 9 830,00 zł.
3. Zmniejsza się limit zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięcia, o którym mowa w ust. 1, łącznie o kwotę 24 556,00 zł.
§ 2
Określa się przedsięwzięcia, o których mowa w art. 226 ust. 4 ustawy o finansach publicznych, w brzmieniu jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3
Określa się wieloletnią prognozę finansową Gminy Domaradz wraz z prognozą kwoty długu na lata 2011 – 2020, w brzmieniu jak załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 4
Zwiększa się zakres upoważnienia Wójta Gminy Domaradz do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 4 pkt 1 lit. a ustawy o finansach publicznych, określonych w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały, ogółem do kwoty 868 281,00 zł, w tym:
1) w 2012r . do kwoty 658 451,00 zł;
2) w 2013r . do kwoty 209 830,00 zł.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.