Uchwała Nr VII/46/07
Rady Gminy Domaradz
z dnia 16 kwietnia 2007 r.
w sprawie: określenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Domaradz dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie gminy Domaradz.
Na podstawie art. 7 ust.1 pkt, 8 art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym( tekst jednolity Dz. U z 2001 Nr 142 poz. 1591 z późn. zm) w związku z art. 90 ust.2b i ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (tekst jednolity Dz.U. Dz 2004 Nr 256 poz. 2572 z póź.zm.) oraz art.176 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z póź.zm).
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Określa się tryb udzielania dotacji z budżetu Gminy Domaradz dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie gminy Domaradz.
§ 2
1. Dotacja dla przedszkoli, o których mowa w § 1 przysługuje na każdego ucznia w wysokości nie niższej niż 75 % ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia.
2. Na każdego ucznia niepełnosprawnego dotacja udzielana jest w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez gminę Domaradz.
§ 3
1.Dotacji udziela się na wniosek osoby prowadzącej przedszkole przedstawiony do dnia 30 września roku poprzedzającego rok uzyskania dotacji.
2. Wniosek powinien zawierać
1) numer i datę zaświadczenia kuratora oświaty właściwego dla siedziby placówki
o wpisie do ewidencji niepublicznych szkół i placówek,
2) określenia planowanej liczby uczniów,
3) zobowiązanie do informowania organu dotującego o zmianach zachodzących
w liczbie uczniów,
4) wskazujący nr rachunku bankowego, na który ma być przekazana dotacja.
§ 4
1. Dotacja będzie przekazywana w 12 ratach miesięcznych do ostatniego dnia każdego
miesiąca z uwzględnieniem zapisu ust.2.
2. Wysokość dotacji ustalona będzie na podstawie danych o liczbie uczniów.
§ 5
1. Podmiot prowadzący przedszkole sporządza i przekazuje Wójtowi Gminy , nie
później niż w ciągu 20 dni po upływie każdego miesiąca, rozliczenie otrzymanej dotacji za okres od początku roku kalendarzowego do końca minionego miesiąca sprawozdawczego. Rozliczenie powinno zawierać:
a) kwotę otrzymanej dotacji za okres od początku roku kalendarzowego do końca minionego miesiąca sprawozdawczego,
b) informację na jakie wydatki została przeznaczona dotacja,
c) informację o bieżącej liczbie uczniów.
2. Podmiot prowadzący przedszkole w terminie do dnia 31 stycznia następnego roku
. przedstawia Wójtowi Gminy informację o otrzymanej dotacji za cały poprzedni
rok budżetowy oraz jej wykorzystaniu.
3. Dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi
wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych do
budżetu gminy w terminie do dnia 28 lutego roku następującego po roku, w którym
udzielono dotacji.
4. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli wykorzystania dotacji.
§ 6
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
§ 8
Traci moc Uchwała Nr VI/39/07 Rady Gminy Domaradz z dnia 14 marca 2007 r.
w sprawie określenia zasad udzielania dotacji niepublicznemu Przedszkolu im. Bł. E. Bojanowskiego prowadzonemu przez Siostry Służebniczki w Domaradzu.