Uchwały Nr XIV/80/04, Nr XIV/81/04, Nr XIV/82/04, Nr XIV/83/04, Nr XIV/84/04, Nr XIV/85/04, Nr XIV/86/04, Nr XIV/87/04, Nr XIV/88/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 9 lutego 2004 r.
Uchwała Nr XIV/80/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 9 lutego 2004 r.
w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2004 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 54 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591z późn.zm.) oraz art. 420 i 421 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 2001 r.
- prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62, poz. 627 z późn.zm.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Zatwierdza się zestawienie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2004 r. stanowiące załącznik
Nr 1 do Uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń.
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIV/80/04 Rady Gminy Domaradz z dnia 09 lutego 2004 r.
Zestawienie przychodów i wydatków funduszu celowego
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Stan funduszu obrotowego na początek roku 11.600 zł
Przychody 2.500 zł
1.Wpływy z różnych opłat 2.500 zł
Wydatki 14.100 zł
Urządzenie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień, zakrzewień oraz parków 1.100 zł
2. Wapnowanie gleb 2.000 zł
3. Gospodarka odpadami 11.000 zł.
Stan funduszu obrotowego na koniec roku 0
Uchwała Nr XIV/ 81/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 9 lutego 2004 r.
w sprawie wyrażenia zgody na zbycie działek.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
z późn. zm.) oraz art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( tekst jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 z późn.zm.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Wyrazić zgodę na zbycie w drodze przetargu działek: Nr 8115/1 o pow. 0,32 ha położonej w Golcowej oraz Nr 3813 o pow. 0,03 ha , Nr 3834 o pow. 0,73 ha, Nr 3836 o pow. 0,36 ha, Nr 3837 o pow. 0,17 ha Nr 3909 o pow. 0,08 ha położonych w Domaradzu.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr XIV/82/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 09 lutego 2004 r.
w sprawie utworzenia środków specjalnych.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r .
o samorządzie gminnym (tekst jednolity : Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póź. zm. ) oraz art.21 ust. 1 , pkt 1, ust.2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r
o finansach publicznych ( tekst jednolity z 2003 r Nr 15 ,poz .148 z póź . zm. )
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Tworzy się środki specjalne w jednostkach budżetowych :
1/ Szkoła Podstawowa Nr 1 im. ks. Prałata Antoniego Kołodzieja w Domaradzu,
2/ Szkoła Podstawowa Nr 2 w Domaradzu,
3/ Szkoła Podstawowa Nr 1 w Golcowej,
4/ Szkoła Podstawowa Nr 2 w Golcowej,
5/ Gimnazjum w Domaradzu,
6/ Gimnazjum w Golcowej,
7/ Zespół Szkół w Baryczy.
§ 2
Środki specjalne gromadzone będą z tytułu:
1. odpłatności za prowadzoną działalność w zakresie usług konsumpcyjnych,
2. odpłatności za wynajem pomieszczeń,
3. odsetek od rachunku środków specjalnych.
§ 3
Środki specjalne przeznacza się na :
1.wydatki związane z utrzymaniem budynku jednostki,
2.prowadzenie żywienia w stołówkach,
3.zakup pomocy dydaktyczno-naukowych, książek, programów komputerowych
§ 4
Podstawą gospodarowania środkami specjalnymi jest roczny plan finansowy .
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz dyrektorom jednostek budżetowych.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
§ 7
Traci moc własna Uchwała Nr XIII/95/99 z dnia 29 grudnia 1999 r. w sprawie utworzenia środków specjalnych.
Uchwała Nr XIV/83/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 09 lutego 2004 r.
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Domaradz
podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych
i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań
Gminy, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonywania zadań.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
z późn. zm.) oraz art.118 ust 2.pkt.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r.
o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148
z późn.zm.) w związku z art. 23 ust.2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
" Przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie ( Dz.U. Nr 96, poz. 874 z późn.zm.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Ustala się tryb postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Domaradz podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym
w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań Gminy, sposób rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zadań, w brzmieniu jak w załączniku do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
Załącznik Nr1
do Uchwały Nr XIV/83/04
z dnia 9 lutego 2004
Tryb postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Domaradz podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań Gminy, sposób rozliczania dotacji oraz kontrola wykonania zadań.
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
Ilekroć w niniejszym załączniku jest mowa o:
1/ "Gminie" " należy przez to rozumieć Gminę Domaradz
2/ "Radzie" - należy przez to rozumieć Radę Gminy Domaradz
3/ "Wójcie" - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Domaradz
4/ "podmiotach "-należy przez to rozumieć podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku
5/ "zadaniach gminy" - należy przez to rozumieć zadania własne Gminy Domaradz inne niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie ( Dz.U. Nr 96, poz. 873 )
§ 2
W budżecie Gminy mogą być corocznie planowane środki finansowe na zadania Gminy realizowane przy współudziale podmiotów.
§ 3
Podmiot może otrzymywać dotacje na wykonanie zadnia Gminy po zapewnieniu udziału środków własnych w jego realizacji.
Rozdział 2
Tryb rozpatrywania ofert
§ 4
Wybór projektów złożonych przez podmioty w zakresie realizacji zadań Gminy odbywa się na zasadzie konkursu ofert , ogłaszanego i przeprowadzanego przez Wójta.
§ 5
Konkurs ogłasza się poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń oraz publikacje ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 6
W ogłoszeniu o konkursie należy określić w szczególności :
1/ nazwę i siedzibę organu ogłaszającego konkurs
2/ zadanie Gminy, które ma być realizowane przy współudziale podmiotów,
3/ wysokość ś środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,
4/ miejsce i termin składania ofert
5/ miejsce i termin rozstrzygnięcia konkursu
6/ miejsce i termin , w którym można zapoznać się ze szczegółowymi warunkami konkursu i odebrać formularz oferty.
§ 7
1.Oferta złożona przez podmiot ubiegający się o przyznanie dotacji na realizację zdań
Gminy powinna zawierać w szczególności :
1/ nazwę i siedzibę podmiotu
2/ szczegółowy opis zakresu rzeczowego zadania Gminy proponowanego do realizacji,
3/ informację o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych, wskazujących na
możliwość realizacji zadania Gminy,
4/ kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania Gminy,
5/ wnioskowaną wysokość dotacji oraz udziału środków własnych i z innych źródeł,
6/ termin i miejsce realizacji zadania Gminy
2. Ofertę składa się na formularzu ustalonym przez Wójta.
3.Do oferty powinien być dołączony Statut lub inny dokument organizacyjny lub rejestracyjny podmiotu z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli.
4.Oferta powinna zawierać także poświadczenie z urzędu skarbowego oraz ZUS o nie zaleganiu podmiotu z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publiczno-prawnych.
5.Oferta powinna być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie aktualnych pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.
6.Wójt Gminy może uzależnić rozpatrywanie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów.
7.Nie złożenie wskazanych dokumentów lub nie złożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji.
§ 8
Ofertę składa się pisemnie w zamkniętej kopercie z oznaczeniem nazwy zadania, w terminie określonym w ogłoszeniu.
§ 9
Konkurs powinien być rozstrzygnięty w terminie nie dłuższym niż 30 dni od upływu terminu składania ofert.
§ 10
W celu przeprowadzenia konkursu Wójt powołuje komisję konkursową.
w skład której wchodzą pracownicy Urzędu Gminy
Komisja konkursowa rozwiązuje się z chwilą rozstrzygnięcia konkursu.
§ 11
1. Do zadań komisji konkursowej należy przeprowadzenie postępowania konkursowego i przedłożenie wyników konkursu do zatwierdzenia Wójtowi.
2. Szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy komisji konkursowej określa regulamin zatwierdzony przez Wójta.
§ 12
1. Konkurs rozpoczyna się w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
2. Konkurs składa się z dwóch etapów.
3. Konkurs unieważnia się jeżeli postępowanie nie zostanie zakończone wyłonieniem najkorzystniejszej oferty.
§ 13
1. W pierwszym etapie konkursu komisja konkursowa :
1/ zatwierdza prawidłowość ogłoszenia konkursu oraz liczbę złożonych ofert
2/ otwiera koperty z ofertami
3/ ustala, które z ofert spełniają warunki określone w § 7 i w § 8 i przekazuje je właściwym merytorycznie komórkom organizacyjnym Urzędu Gminy lub właściwym merytorycznie jednostkom organizacyjnym Gminy celem zaopiniowania,
4/ odrzuca oferty, które mimo wezwania do uzupełnienia , nie spełnią warunków
określonych w § 7 lub w § 8 i niezwłocznie zawiadamia podmioty o odrzuceniu ich
ofert na piśmie.
2. W drugim etapie konkursu komisja konkursowa :
1/ analizuje merytoryczną zawartość ofert, biorąc pod uwagę opinię, o których mowa
w ust. 1 pkt. 3,
2/ wybiera najkorzystniejsze oferty i decyduje o wysokości środków przyznanych na realizację zadania Gminy.
§ 14
1. Dokonując wyboru najkorzystniejszych ofert komisja konkursowa bierze pod uwagę :
1/ zgodność projektu z zadaniami Gminy oraz z zadaniami statutowymi podmiotu,
2/ wartość merytoryczną projektu,
3/ koszt realizacji projektu, w tym wysokość udziału środków własnych podmiotu oraz oczekiwaną wysokość dotacji,
4/ staranne i terminowe wywiązywanie się z umów i porozumień zawartych z Gminą
w ciągu ostatnich trzech lat,
5/ dotychczasową współpracę podmiotu z Gminą.
2. Przepis ust. 1 ma zastosowanie także, gdy w konkursie została złożona jedna oferta.
§ 15
Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać :
1/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej
2/ liczbę zgłoszonych ofert, w tym ofert spełniających warunki określone w § 7 i w § 8 oraz ofert odrzuconych,
3/ wskazanie ofert najkorzystniejszych, z uwzględnieniem kwot przyznanych dotacji,
4/ ewentualne uwagi członków komisji konkursowej,
5/ podpisy członków komisji konkursowej.
§ 16
Wyniki konkursu ogłasza się poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz publikację
ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej, w terminie 30 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.
Rozdział 3
Kontrola wydatkowania dotacji i sposób ich rozliczenia
§ 17
Uruchomienie środków na realizację zadania Gminy następuje na podstawie umowy zawartej z podmiotem, którego oferta została wybrana.
Umowa powinna zawierać w szczególności:
1/ oznaczenie stron umowy
2/ szczegółowy opis zleconego zadania Gminy i sposobu jego wykonania,
3/ wysokość dotacji przyznaj podmiotowi wykonującemu zadanie Gminy i tryb płatności,
4/ termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania Gminy,
5/ sposób kontroli realizacji zadania Gminy i wydatkowania dotacji,
6/ sposób i termin rozliczenia dotacji oraz zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji,
7/ postanowienia dotyczące okoliczności uzasadniających rozwiązanie umowy,
8/ postanowienia dotyczące wydatkowania dotacji zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
9/ inne postanowienia, istotne z uwagi na charakter zadania Gminy i sposób jego finansowania.
3. Umowa nie może zostać zawarta na okres dłuższy niż 3 lata.
§ 18
1. W trakcie realizacji zadania Gmina ma prawo kontroli wykonania zadania, w tym żądania informacji, wglądu do dokumentacji zadania oraz sporządzania odpisów dokumentów.
2. Kontrola winna obejmować w szczególności :
1/ stan realizacji zdania,
2/ efektywność, rzetelność i jakość wykonania zadania Gminy,
3/ prawidłowość wykorzystania dotacji,
4/ prowadzoną dokumentację realizacji zadania Gminy.
§ 19
W przypadku stwierdzenia wydatkowania dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem lub sposób niezgodny z innymi postanowieniami umowy, dotacja podlega bezzwłocznemu zwrotowi na konto Gminy wraz z ustawowymi odsetkami, liczonymi od dnia jej przekazania na konto podmiotu
§ 20
1. Po zakończeniu realizacji zadania Gminy, podmiot składa merytoryczno-finansowe sprawozdanie z jego wykonania w terminie 30 dni od dnia upływu okresu na który umowa została zawarta.
2.Sprawozdanie powinno zawierać:
1/ informacje o przebiegu realizacji zadania
2/ szczegółowe rozliczenie finansowe,
3/ zestawienie dowodów księgowych
4/ oświadczenie o wydatkowaniu dotacji zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
5/ inne istotne informacje o realizacji zadania.
§ 21
Zbiorcze sprawozdanie z realizacji zadań Gminy przez podmioty Wójt przedkłada Radzie
w terminie do 30 czerwca następnego roku budżetowego.
§ 22
Środki finansowe nie wykorzystane przez podmiot podlegają w części niewykorzystanej zwrotowi do budżetu gminy w terminie 14 dni od dnia zakończenia realizacji zadania Gminy lub odstąpienia od jego realizacji.
Rodził 4
Postanowienia końcowe
§ 23
1. Wysokość dotacji nie może przekroczyć 70 % całkowitych kosztów realizacji zadania Gminy.
2. Limit dofinansowania, o którym mowa w ust. 1 , w szczególnie uzasadnionych przypadkach może być podwyższony za zgodą Rady.
§ 24
Podmiot może otrzymać dotację na więcej niż jedno zadanie w ciągu roku.
§ 25
Środki finansowe przyznane podmiotowi w ramach dotacji na realizację zadania Gminy nie mogą być przeznaczone na finansowanie :
1/ kosztów stałych działalności podmiotu
2/ wydatków na zadania inwestycyjne i remontowo-budowlane.
§ 26
W przypadku gdy podmiot z własnej inicjatywy złoży ofertę realizacji zadania Gminny :
1/ Wójt rozpatruje celowość realizacji określonego zadania Gminy przez podmiot,
2/ w przypadku stwierdzenia celowości takiego sposobu realizacji zadania Gminy, Wójt informuje składającego ofertę o trybie zlecania zadania określonym w niniejszych zasadach, a następnie ogłasza konkurs.
§ 27
Zmiany niniejszych zasad następują w trybie przewidzianym dla ich uchwalenia.
Uchwała Nr XIV/84/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 09 lutego 2004 r.
w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2004 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
z późn. zm. ) oraz art.5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Uchwala się na rok 2004 Program współpracy gminy Domaradz
z organizacjami pozarządowymi na 2004 r. w brzmieniu jak
w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą
od 1 stycznia 2004 roku.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XIV/84/04
z dnia 9 lutego 2004 r.
PROGRAM WSPÓŁPRACY GMINY DOMARDZ
Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI NA 2004 R.
Wstęp.
Organizacje pozarządowe inaczej zwane organizacjami non-profit, organizacjami woluntarystycznymi, organizacjami społecznymi lub trzecim sektorem, stanowią ważne ogniwo aktywności społeczno-gospodarczej nowoczesnego demokratycznego państwa. Obszarem aktywności tych organizacji jest przede wszystkim: pomoc społeczna, działalność charytatywna, ochrona zdrowia i edukacja, kultura, ochrona dziedzictwa narodowego, a także wiele innych rodzajów działalności dla dobra publicznego. Działania tych organizacji stanowią istotne uzupełnienie działań organów administracji publicznej, często wyręczającą te organy w realizacji ich zadań. Organizacje te mogą mieć zwłaszcza duży udział w rozwiązywaniu problemów społeczności lokalnych. Skuteczność rozwiązywania tych problemów zależy w dużym stopniu od ustalenia czytelnych zasad współpracy między Gminą, a organizacjami pozarządowymi w określonych dziedzinach aktywności społecznej i w określonym czasie. Instrumentem służącym do ustalenia tych zasad jest roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi kościołów i związków wyznaniowych , a także ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.
II. Cel programu.
Celem programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2004 r. jest efektywne wykorzystanie społecznej aktywności w zaspakajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy Domaradz. Cel ten jest realizowany w szczególności poprzez :
- określenie priorytetowych zadań publicznych,
- zapewnienie udziału organizacji pozarządowych w realizacji tych zadań,
- wykorzystanie potencjału i możliwości organizacji pozarządowych,
- zwiększenie ilości świadczonych usług publicznych oraz podniesienie ich
standardu,
- obniżenie kosztów realizacji zadań publicznych w wyniku wykorzystania
bezpłatnej pracy wolontariuszy,
- zabezpieczenie w budżecie gminy środków finansowych umożliwiających
pełne i terminowe wykonanie w/w zadań.
III. Podstawa prawna:
1/ ustawa z dnia 24kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz 878),
2/ ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r.
Nr 142, poz. 1591),
3/ ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 1997 r.
Nr 9, poz. 43 z późn.zm.),
4/ ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r.
Nr 15, poz. 148 z późn.zm.),
5/ ustawa z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz.U. z 1998
r. Nr 110, poz. 773 z późn.zm.),
6/ ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.
z 2000 r. Nr 46, poz. 543 z późn.zm.),
7/ ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz.U.,
z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn.zm.),
8/ ustawa z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 29, poz. 154 z późn.zm.),
9/ ustawa z dnia 15 lutego 1962 r. o ochronie dóbr kultury (Dz. U. z 1999 r.
Nr 98, poz. 1150 z późn.zm.),
10/ ustawa z dnia 29 listopada 1990 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 1993 r.
Nr 13, poz. 60 z późn.zm.),
11/ ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U.
z 2002 r. Nr 147 poz. 1229 z późn.zm.),
12/ ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 r. Nr 62,
poz. 329 z późn.zm.),
13/ ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu
działalności kulturalnej(Dz.U. Nr 13, poz. 123 z późn.zm.),
14/ ustawa z dnia 7 stycznia 1993 r. o planowaniu rodziny, ochronie płodu
ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży (Dz.U. Nr 17,
poz. 78 z późn.zm.),
15/ ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz.U. z 2001 r.
Nr 81, poz. 889 z późn.zm.),
16/ ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 123, poz. 776 z późn.zm.),
IV. Zadania realizowane we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi i jednostkami organizacjami kościołów i związków wyznaniowych.
Program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi kościołów i związków wyznaniowych obejmuje zadania publiczne w sferze :
1/ pomocy społecznej
2/ działania na rzecz osób niepełnosprawnych.
3/ polityki parorodzinnej w tym zapewnienia opieki kobietom w ciąży
4/ oświaty i wychowania
5/ kultury i sztuki oraz ochrony dóbr kultury i tradycji
6/ upowszechniania kultury fizycznej i sportu
7/ ochrony przeciwpożarowej
8/ promocji gminy
9/ współpracy ze społecznościami lokalnymi innych państw.
V. Formy współpracy
Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi
i jednostkami organizacyjnymi kościołów i związków wyznaniowych
w realizacji zadań publicznych o których mowa w pkt IV będzie realizowana
w następujących formach:
1/ zlecania tym organizacjom i instytucjom realizacji zadań publicznych
na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego
i wolontariacie,
2/ zlecania tym organizacjom i instytucjom realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych,
3/ zlecania tym organizacjom i instytucjom realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie o pomocy społecznej,
4/ wprowadzania zwolnień w podatkach i opłatach lokalnych dotyczących przedmiotów opodatkowania służących do prowadzenia organizacjom pozarządowym działalności związanej z realizacją zadań Gminy w zakresie nie objętym zwolnieniem ustawowym.
5/ udostępniania nieruchomości lub ich części na warunkach preferencyjnych niezbędnych do prowadzenia organizacjom pozarządowym działalności związanej z realizacją zadań Gminy,
6/ udzielania pomocy w pozyskiwaniu przez organizacje pozarządowe środków finansowych z innych źródeł niż budżet Gminy
7/ udzielania pomocy w nawiązywaniu kontaktów z organizacjami społecznymi i instytucjami samorządowymi innych państw,
8/ udzielania pomocy w realizowaniu umów przez organizacje pozarządowe
Poza wyżej wymienionymi formami może być także stosowane zlecenie w/w organizacjom i instytucjom realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie o zamówieniach publicznych.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi
i instytucjami organizacyjnymi kościołów i związków wyznaniowych odbywać się będzie na zasadach pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności.
VI . Jednostki organizacyjne odpowiedzialne za realizacje programu.
Wykonywanie programu koordynuje Sekretarz Gminy, natomiast za realizację poszczególnych zadań objętych programem współpracy odpowiadają Referaty Urzędu Gminy, które w swych zakresach działania mają dany rodzaj zadań publicznych. Ocena i wybór najkorzystniejszej oferty powinna być dokonana przez komisję powołaną przez Wójta Gminy spośród pracowników Urzędu Gminy.
VII. Środki finansowe na realizacje programu.
W budżecie gminy na 2004 r. przewiduje się zabezpieczyć środki na realizację programu współpracy w wys. 24.640 w tym:
1/ na dotacje na dofinansowanie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne kościołów i związków wyznaniowych w kwocie 24.640 zł w tym na zadania z zakresu :
a/ upowszechniania kultury fizycznej i sportu w kwocie 24.640,- zł.
W przypadku gdy w trakcie roku budżetowego organizacje pozarządowe lub osoby prawne oraz jednostki organizacyjne kościołów i związków wyznaniowych złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy.
Uchwała Nr XIV/85/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 09 lutego 2004 r.
w sprawie określenia przedmiotu działania stałych komisji Rady Gminy Domaradz.
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.)oraz § 70 ust.1 Statutu Gminy Domaradz (Uchwała Nr VI/41/03 Rady Gminy Domaradz z dnia 28 kwietnia 2003 r.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Określa się przedmiot działania stałych komisji Rady Gminy Domaradz.
§ 2
Do zakresu działania Komisji Budżetu należą zadania dotyczące:
1. Budżetu gminy.
Programu gospodarczego gminy.
Gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej będących mieniem
komunalnym.
4. Wspierania kierunków inwestycji gminnych.
5. Inicjowania przedsięwzięć na rzecz wzrostu gospodarczego.
§ 3
Do zakresu działania Komisji Bezpieczeństwa Publicznego należą zadania dotyczące:
1. Porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej.
2. Zieleni gminnej i zadrzewień.
3. Ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami i ochrony środowiska,
4. Gminnych dróg, mostów i placów.
5.Wodociągów i zaopatrzenia w wodę, oczyszczania ścieków komunalnych,
utrzymanie czystości i porządku, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów
komunalnych.
§ 4
Do zakresu działania Komisji Oświaty, Sportu, Kultury, Zdrowia, i Opieki Społecznej należą zadania dotyczące:
1. Ochrony zdrowia.
2. Pomocy społecznej.
3. Oświaty.
4. Kultury.
5. Kultury fizycznej i turystyki.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr XIV/86/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 09 lutego 2004 r.
w sprawie planu pracy Rady Gminy Domaradz na 2004 r.
Na podstawie art. 18 ust. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142,. poz. 1591
z późn.zm.) oraz § 34 ust.1 Statutu Gminy Domaradz ( Uchwała Nr VI/41/03 Rady Gminy Domaradz z dnia 28 kwietnia 2003 r.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Przyjąć do realizacji plan pracy Rady Gminy na 2004 r. stanowiący załącznik Nr 1 do Uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XIV/86/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 09 lutego 2004 r.
Plan pracy
Rady Gminy Domaradz na 2004 r.
1. I-wszy kwartał - budżet gminy na rok 2004.
2. II-gi kwartał - sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2003 r.,
- absolutorium dla Wójta Gminy,
- bieżące funkcjonowanie szkół oraz realizacja inwestycji
oświatowych ,
- sprawozdanie z działalności jednostek organizacyjnych
gminy za 2003 r.: Samodzielnego Publicznego Zakładu
Opieki Zdrowotnej, Gminnego Ośrodka Kultury, Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej,
- zaopatrzenie w wodę , kanalizacja.
3. III-ci kwartał - stan bezpieczeństwa w gminie, ochrona przeciwpożarowa
i przeciwpowodziowa,
- realizacja budżetu gminy za I-wsze półrocze.
4. IV kwartał - utrzymanie czystości i porządku,
- realizacja budżetu w roku 2004,
- budżet gminy na 2005 r.,
- sprawozdanie z działalności oraz ustalenie planów pracy
stałych komisji na 2005 r.,
- plan pracy Rady na 2005 r.
Uchwała Nr XIV/87/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 09 lutego 2004 r.
w sprawie przyjęcia sprawozdań z działalności za 2003 r. oraz ustalenia planów pracy na 2004 r. stałych komisji Rady Gminy.
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142,. poz. 1591
z późn.zm.) oraz § 34 ust.1 Statutu Gminy Domaradz ( Uchwała Nr VI/41/03 Rady Gminy Domaradz z dnia 28 kwietnia 2003 r.)
Rada Gminy u c h w a l a
co następuje :
§ 1
Przyjąć sprawozdania z działalności za 2003 r. oraz plany pracy na 2004 r. stałych komisji Rady Gminy stanowiące załączniki do uchwały od Nr 1 do Nr 8.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XIV/87/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 09 lutego 2004 r.
Sprawozdanie z działalności za 2003 r.
Komisji Bezpieczeństwa Publicznego
W 2003 r. Komisja pracowała w oparciu o plan pracy przyjęty przez Radę Gminy w dniu 12 grudnia 2002 r.
Na posiedzeniu w dniu 16 stycznia 2003r. dokonano analizy projektu budżetu gminy na 2003 r. i wypracowano opinię.
W drugim kwartale przy udziale sołtysa wsi Domaradz dokonano przeglądu dróg gminnych oraz budynku byłej Filii SP Nr 1 w Domaradzu i SP w Baryczy. Komisja zapoznała się z aktualnymi pracami prowadzonymi na drogach oraz potrzebami w tym zakresie.
W dniu 3 września odbyło się wspólne posiedzenie z Komisją Budżetu. podczas którego dokonano analizy:
- realizacji wniosków,
- materiałów przetargowych,
- projektu uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju
i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi
budżetu,
- realizacji Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie gminy,
- bieżącego wykonania budżetu gminy.
Wypracowane w roku bieżącym wnioski dotyczyły:
1. W Dziale 600 Transport i łączność przeznaczyć środki dla :
- wsi Barycz 100.000 zł
- wsi Golcowa 9.000 zł
- wsi Domaradz 10.000 zł.
2.Wykonać dach na budynku byłej SP Nr 3 w Domaradzu-Zatylu
z wolnych środków za 2002 r.
3.Cysternę na paliwo z przeznaczeniem dla "Drogbudu" kupić dopiero
momencie przenoszenia firmy na Zatyle.
W przypadku nie kupienia, środki przeznaczyć na bieżące utrzymanie
dróg z uwzględnieniem procentowego podziału na trzy wsie.
4.Wystąpić z wnioskiem do Starostwa w sprawie:
a/ remontu drogi Barycz "Góra
b/ udrożnienia rowów w Golcowej-Różance.
5.W miarę możliwości skierować dwóch pracowników do udrożnienia rowów melioracyjnych w Domaradzu oraz jednego do odkrzaczenia rowów przy drodze Ropa w Golcowej.
6. Różnicę wysokości środków pomiędzy wartością przetargu, a planowaną
w budżecie na wykonanie remontu drogi Podmagierówka w Golcowej
przeznaczyć na dalszy remont tej drogi.
Wykonać zjazd z drogi wojewódzkiej na drogę Początkówka w Baryczy przy współudziale z Rejonem Dróg .
Zabezpieczyć przed dewastacją budynek byłej szkoły podstawowej
w Domaradzu-Zatylu m.in. zabezpieczyć przed przeciekaniem dach oraz
uzupełnić brakujące rynny. Wykorzystać porozbiórkowe rynny z Baryczy.
Zrealizować wniosek Zebrania Wiejskiego wsi Golcowa dotyczący rozbiórki budynku tzw. "Prezydium Gromadzkiej Rady".
Wystąpić ponownie do Dyrekcji Dróg Krajowych o wykonanie bocznych
przejść dla pieszych w Baryczy na odcinku od P.Doparta do P.Kzubka
i od szkoły do posesji P.Józefy Kudła.
Przedstawić Radzie Gminy projekt uchwały w sprawie procedury
uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów
informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu..
W projekcie budżetu opracować obszernie część opisową.
Wystąpić z wnioskiem do Inspektora Budowlanego w Brzozowie
o zobowiązanie właścicieli posesji po zmarłym Antonim Bąk
w Golcowej do uporządkowania oraz o zabezpieczenia budynku Pana
A.Kąkola zagrażającego bezpieczeństwu.
13. Dążyć do wykonania parkingu w Golcowej
Przypomnieć osobom odpowiedzialnym o potrzebie zamontowania
barierek przy drodze gminnej prowadzącej do SP Nr 2 w Golcowej.
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XIV/87/04
Rady Gminy Domaradz
z dnia 9 lutego 2004 r.
Sprawozdanie z działalności za 2003 r.Komisji Budżetu
W 2003 r. Komisja pracowała w oparciu o plan pracy przyjęty przez Radę Gminy w dniu 12 grudnia 2002 r.